معرفت و هنر قدسی

معرفت قدسی، معرفتی است که بر اساس تعلیمات وحی و در چهارچوب اسلامی بر مبنای قرآن و سنت رسول خدا و ولایت امیرالمؤمنین در آموزه ها، گفتار و رفتارهای امامان شيعه عليهم السلام تبلور یافته و میراث آنان از ط..ادامه
  • قیمت: 165,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

معرفت قدسی، معرفتی است که بر اساس تعلیمات وحی و در چهارچوب اسلامی بر مبنای قرآن و سنت رسول خدا و ولایت امیرالمؤمنین در آموزه ها، گفتار و رفتارهای امامان شيعه عليهم السلام تبلور یافته و میراث آنان از طریق مریدان و شاگردانشان، که بسیاری از آن‌ها ستاره‌های درخشان آسمان عرفان شدند به نسل‌های پسین […]

معرفت قدسی، معرفتی است که بر اساس تعلیمات وحی و در چهارچوب اسلامی بر مبنای قرآن و سنت رسول خدا و ولایت امیرالمؤمنین در آموزه ها، گفتار و رفتارهای امامان شيعه عليهم السلام تبلور یافته و میراث آنان از طریق مریدان و شاگردانشان، که بسیاری از آن‌ها ستاره‌های درخشان آسمان عرفان شدند به نسل‌های پسین انتقال یافته است.
هنر قدسی، متعالی‌ترین وجه ظهور هنر می‌باشد که به‌گونه مستقیم در پرتو وحی و پیام قرآن و ولایت خلق شده و آئینه تمام‌نمای تقدس وحی است. این هنر همچون پلی ساحت قدسی را با قلمرو انسانی پیوند می‌دهد و زمان را به ابدیت می‌پیوندد و ابدیت در زمین حضور می‌یابد.
متن پیش‌رو مجموعه‌ای مدون از جستارها و مقالات دکتر محمدحسن فغفوری، استاد گروه آموزشی ادیان دانشگاه جورج واشنگتن است که توسط خود ایشان به زبان فارسی برگردانده شده و برای نخستین بار در ایران به انتشار می‌رسد. جستارمایه این نوشتارها بازگشتی به بنیادهای قدسی و شالوده‌های معنوی و باطنی معارف اسلامی و شیعی در پرتو تفسیری عرفانی است تا به مدد این رجوع، بتوان در عصر حاضر پایه‌ای رصین و زیربنایی استوار برای «معرفت» و «هنر» فراهم آورد.

مشخصات

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    200

  • سال انتشار شمسی:

    1402

  • نویسنده:

    محمدحسن فغفوری،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد