کتاب «عشق هرگز نمی میرد» صوتی شد

11 تیر 1402

«عشق هرگز نمی میرد» روایت زندگینامه همسر شهید میرزا سلگی به صورت صوتی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتاب صوتی «عشق هرگز نمی‌میرد» به شرح زندگی و خاطراتِ پروین سلگی، همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی می‌پردازد.

کتاب در ۱۷ فصل تنظیم شده است و در آن مراحل مختلف زندگی پروین سلگی از سال‌های قبل از انقلاب گرفته تا ازدواجش با شهید میرزا محمد سلگی و وقایع دفاع مقدس روایت می‌شود.

کتاب صوتی «عشق هرگز نمی‌میرد» زندگینامه پروین سلگی، همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی، زندگی و سرگذشت این همسر شهید را از زبان خودش روایت می‌کند.

این کتاب که توسط مونا اسکندری گردآوری شده، از خاطرات کلاس پنجم پروین آغاز می‌شود. در همان زمان بوده که این همسر شهید، با میرزا مواجه شده بود و از همان زمان به قول خودش: «هم می‌خواستم ببینمش و هم نمی‌خواستم».

در فصل دوم کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد»، به دوره‌ نوجوانی پروین می‌پردازد که با آغاز شکل‌گیری انقلاب مصادف است. هر روز تجمع و اعتراضات علیه شاه بیشتر و بیشتر می‌شد و نهاوند، محل زندگی پروین ناآرام‌تر می‌شد. اعضای خانواده‌ پروین در تظاهرات شرکت می‌کردند و حتی برخی از آن‌ها به دیگر شهرها هم تبعید شده بودند. پروین با اینکه می‌خواسته در تظاهرات شرکت کند ولی چون مادرش به او اجازه نمی‌داد این کار را نمی‌کرد.

در فصل‌های بعدی کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» میرزا به خانواده‌ پروین نامه‌ای می‌نویسد و زمانی که می‌خواهند به نامه پاسخ دهند، چون کسی به غیر از پروین سواد نداشته است، بقیه متن را می‌خوانند و پروین می‌نویسد.

این نامه‌نگاری‌ها ادامه پیدا می‌کند تا اینکه بالاخره میرزا که سربازی‌اش تمام شده بود، سر و کله‌اش پیدا می‌شود، میرزا که با برادرش آمده بوده، از پروین خواستگاری می‌کند و او را با خودش به روستای‌شان می‌برد. مدتی پس از جشن عروسی، میرزا برای پیدا کردن کار به تهران می‌رود و از آن به بعد بین تهران و نهاوند در رفت‌ و آمد است، این کتاب در ادامه به وقایع جنگ ایران و عراق و عشق پروین و میرزا می‌پردازد.

کتاب «عشق هرگز نمی میرد»، زندگینامه پروین سلگی همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی که در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود، توسط انتشارات سماوا و به گویندگی فاطمه میناخوانی در قالب کتاب صوتی تهیه شده و روانه‌ بازار کتاب شده است.

کتاب صوتی «عشق هرگز نمی میرد» برای کسانی که به زندگی‌نامه شهدا و خانواده‌ آن‌ها علاقه‌مند هستند و یا  به روایتی صمیمی و صادقانه از عشق علاقه‌ دارند، مناسب است.

علاقمندان می‌توانند برای خرید و دانلود صوت این کتاب از اپلیکیشن طاقچه اقدام کنند.

ثبت نظر و نظرات

اولین نفری باش که نظرش منتشر میشه

مطالب مرتبط

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد