«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» خاطرات یک روستازاده از جبهه

21 فروردین 1403

«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» خاطرات جلیل خلیلی افراتختی به قلم صادق کیان‌نژاد امیری در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب داستان زندگی و خاطرات یک روستازاده به نام جلیلی خلیلی افراتختی از روستای افراتخت استان مازندران است که در انتهای منطقه‌ای جنگلی به دور از هیاهوهای معمول زندگی مشغول چوپانی بوده اما ندای انقلاب اسلامی را شنیده و جسورانه با آن همراه می‌شود. جلیل خلیلی پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ، دلیرانه راهی جبهه می‌شود تا مانع نفوذ ارتش عراق به عمق خاک کشور شود.

«هیس! پیرمرد چهارده ساله خوابیده» در سیزده بخش از کودکی تا بزرگسالی راوی را بازگو می‌کند و در بخش آخر عکس‌ها و اسنادی از این روایت‌ها را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

25 جلسه ابتدایی مصاحبه با راوی، توسط ولی هاشمی انجام شده اما در ادامه، کار به صادق کیان‌نژاد سپرده می‌شود و 40 ساعت مصاحبه به مصاحبه‌های قبلی اضافه می‌شود تا روایت‌ها سر و شکل بگیرند.
به گفته نویسنده در تدوین کار نیاز به برخی جزییات خاطرات بود که به سبب گذشت بیش از سی و اندی سال از تاریخ وقوع، در ذهن راوی نمانده بود اما سعی شده تا آنجا که می‌شود از بیان جزییات دریغ نشود.

«هیس! پیرمرد چهارده ساله خوابیده» به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان مازندران در 404 صفحه با شمارگان 500 نسخه در بازار نشر موجود است.

ثبت نظر و نظرات

اولین نفری باش که نظرش منتشر میشه

مطالب مرتبط

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد