«در جستجوی آداب آبادانی» منتشر شد

9 اسفند 1402

«در جستجوی آداب آبادانی»؛ در مکتب معماری یزد به قلم دکتر محمدرضا اولیا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

جلد اول کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد، گزیده‌ای از مقالات این حوزه به قلم دکتر محمدرضا اولیا و با مقدمه‌ای از دکتر هادی ندیمی و به کوشش گروه پژوهشی والا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.
این کتاب گزیده مقالات محمدرضا اولیا از اندیشمندانی است که در زمینه معماری ایرانی اسلامی و مرمت حکمت و هنر اسلامی آثار برجسته‌ای دارد. این مقالات به صورت پراکنده در بازه زمانی 1360تا 1380در نشریه‌های مختلف به چاپ رسیده و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.دکتر اولیا در معرفی کتابش این چنین می‌گوید: «معماری و شهرسازی رایج در ایران در طیفی گسترده، شکاف عظیم تمدنی را به نمایش گذارده است. در میان دلایل مختلف احتمالی چنین عارضه‌ای، غفلت فراگیر نسبت به آداب آبادانی است. ترمیم شکاف یاد شده، به قدرت تشخیص از کم و کیف عارضه و توانایی‌ها در جستجوی راه‌حل‌های احتمالی بستگی دارد.»
«در جستجوی آداب آبادانی» علاوه بر پیشگفتاری از گروه پژوهشی والا و مقدمه دکتر هادی ندیمی از فصول ذیل تشکیل شده است: «هنر و معماری سنتی یزد»، «آشنایی با ویژگی‌های استاد حاجی علی اکبر آخوند(خرمی)»، نفهرست کلی آثار تاریخی یزد»، «بازار یزد»، «مسجد جامع فهرج یزد؛ اثر کم‌نظیر دوران انتقال»، «رباط زین‌الدین»، «یادمان‌ها»، «رسانه‌ای برای ارتباط با آیندگان»، «جایی برای زیارت»، «پیوند کاشی‌کاری سنتی و صنعت سرامیک»، «نیایش و آفرینش فضا»، «منکرات در معماری و شهرسازی یزد»، «میراث فرهنگی در کما»، «گزارشی از نهمین همایش بین‌المللی مطالعه و و حفاظت معماری خشتی در یزد»، «فرهنگ صیانت»، «از نظام مهندسی دیروز تا نظام مهندسی امروز»، «خواص توریست و تولید و مصرف فرآورده‌های اطلاعاتی در دانشکده‌های معماری و شهرسازی».
دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای معماری و شهرسازی، کارشناسان معماری، کارشناسان مرمت، مدیران ستادی و اجرایی امور معماری و شهرسازی از مخاطبان اصلی کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» هستند.

«در جستجوی آداب آبادانی» با شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 395 هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

ثبت نظر و نظرات

اولین نفری باش که نظرش منتشر میشه

مطالب مرتبط

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد