آتش زیر خاکستر

رمان« آتش زیر‌خاکستر» نوشته‌ی مسعود دیه‌جی از اعضای کارگاه قصه‌ و رمان مرکز‌آفرینش‌‌های ادبی حوزه هنری است. آتش زیر‌خاکستر دلاوریهای مردمان این سرزمین در سال‌هایی است که‌‌ کشور عرصه تاخت‌وتاز قدرت‌های..ادامه

توضیحات و مشخصات

رمان« آتش زیر‌خاکستر» نوشته‌ی مسعود دیه‌جی از اعضای کارگاه قصه‌ و رمان مرکز‌آفرینش‌‌های ادبی حوزه هنری است. آتش زیر‌خاکستر دلاوریهای مردمان این سرزمین در سال‌هایی است که‌‌ کشور عرصه تاخت‌وتاز قدرت‌های استعماری روس وانگلیس بود. خوجه‌محمد، سردار و احسان از‌دلیران‌ ترکمن‌صحرا هستند‌که با جان‌فشانی‌های بسیار به جنگ با «سالداتها» یا همان سربازان روس می‌روند.

رمان «آتش زیر خاکستر» شرح دلاوری‌های مردمان این سرزمین در سال‌هایی است که ‌کشور ما جولانگاه تاخت و تاز قدرت‌های استعماری روس و انگلیس بود. در این رمان، خوجه محمد، سردار، احسان و… نمونه‌هایی از ‌دلیران ترکمن صحرا هستند که دست از جان شسته، به مقابله با‌ سالدات‌ها (سربازان‌روس) می‌پردازند. کتاب، روایتی است از سال‌های پر تب و تاب جنگ جهانی دوم و و قایع پس از آن در ایران؛ زمانی که کشور از حضور نیروهای بیگانه در التهاب بوده و مردم از آن اوضاع در رنج و سختی بوده‌اند. موضوع اصلی رمان درباره حضور نیروهای ارتش روسیه در کشور ایران است و ماجرا در فضایی واقعی، در دل طبیعت ترکمن صحرا به وقوع می‌پیوندد. راوی سوم شخص است و نویسنده با این کار سعی دارد خواننده را در فضایی واقعی و طبیعی قرار دهد. قهرمان اصلی داستان جوانی است به نام احسان که پدرش توسط روس‌ها کشته می‌شود و خود در ادامه راه پدر به یاری «سردار» که یاغی است و به مبارزه با روس‌ها می‌پردازد و نیروهای فراوانی برای این کار دور خود جمع کرده، می‌شتابد اما در این راه با خیانت هموطنان خود مواجه می‌شود و… احسان در نهایت موفق می‌شود کاری را که به عهده‌اش بوده انجام دهد و طبق وصیت پدرش طلاها را برای خرید اسلحه به سردار برساند. «آتش زیر خاکستر» فضایی خواندنی و پر کشش را برای خواننده ایجاد می‌کند و به لطف حوادث و اتفاق‌هایی که ریشه در واقعات تاریخی دارند، اثری جذاب پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

مشخصات

  • شابک:

    9789644718557

  • نویسنده:

    مسعود دیه‌جی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد