سیره و سخن پیشوایان

زن‍دگ‍ان‍ی‌ چ‍ه‍ارده‌م‍ع‍ص‍وم‌ (ع‍ل‍ی‍ه‍م‌‌ال‍س‍لام‌) و از ه‍ر م‍ع‍ص‍وم‌ چ‍ه‍ل‌ ح‍دی‍ث‌
شناخت و آموزش سیره و سخن پیشوایان معصوم‏علیه السلام با توجه به نقش اساسى آن درارائه شیوه عملى دین در جامعه، یکى از ضرورى‏ترین و ظایف فرهنگى اسلام شناسان است...ادامه
  • قیمت: 27,000 تومان

    ناموجود

توضیحات و مشخصات

شناخت و آموزش سیره و سخن پیشوایان معصوم‏علیه السلام با توجه به نقش اساسى آن درارائه شیوه عملى دین در جامعه، یکى از ضرورى‏ترین و ظایف فرهنگى اسلام شناسان است.

شناخت و آموزش سیره و سخن پیشوایان معصوم‌ علیه السلام با توجه به نقش اساسى آن در ارائه شیوه عملى دین در جامعه، یکى از ضرورى‌ ترین و ظایف فرهنگى اسلام شناسان درهر عصر و نسل است. زیرا اسلام عینى و مجسّم را در قول و فعل و تقریر آن بزرگواران باید جستجو و دریافت نمود. مورّخانى که به نگارش کتابهایى تحت‌ عنوان ‌»سیرةالنّبىّ« دست یازیده ‌اند، در واقع خواسته‌ اند شیوه و حرکت اصلاحى،اجتماعى آن حضرت را که منبعث از وحى الهى است، نشان دهند و شیوه زیست و تلاش،به‌ ویژه دعوت و تبلیغ او را به مردم معرّفى نمایند. پر واضح است که تبعیّت وپیروىِ حقیقى از ائمه هُدى، منوط و وابسته به مقدارِ شناخت از سیره و سخن آن‌ بزرگواران است. اصولاً قرآن و سنّتِ نبوى، علوى دو منبع اصلى شناختِ اسلامند. کار سنّت در قلمرو شناخت، تفسیر و تبیین قرآن است، اهمیّت عقیدتى حدیث و نقش اساسى آن در فهم قرآن و اسلام از یک سو و هشدارهاى‌ شدید پیامبر و ائمه معصومین‌ علیهم السلام از دیگر سو سبب گردید که شناخت حدیث درست از نادرست، از همان آغاز، به صورت یک دانش فنّى گسترده درآید، تا به امروز که در حوزه‌ علوم و فنون اسلامى، علم ‌الحدیث و علم الرّجال یک دانش تخصّصى شده است. « کتاب سیره و سخن پیشوایان‌» بر آن است علاوه بر نگارش ‌مختصرى از سیره پیشوایان، از هر معصومى چهل حدیث متنوّع و گوناگون – که شیفتگان‌ مکتب قرآن و عترت را بهره افزاید و دوستداران و مبلّغانِ خاندانِ رسالت را در هر زمان به‌ کار آید – برگزیند و در دسترسِ همگان قرار دهد. کتاب حاضر که گویاى گوشه ‌اى از سیره و سخن پیشوایان معصوم – به زبانى ساده، درسطح معلومات عمومى، به ‌ویژه جوانان و نوجوانان – است بیانگر چنین رسالتى است. چاپ اوّل و دوم این کتاب با استقبال دوستداران مکتب اهل‌ بیت‌ علیهم السلام مواجه گردید، و اینک چاپ سوم آن با تجدید نظر، اضافات و اصلاحات بنیادى و عنوان‌ گذارى ‌احادیث، به خوانندگان گرامى و مشتاقان اهل ‌بیت‌ علیهم السلام تقدیم مى‌شود.

مشخصات

  • شابک:

    9789648490190

  • قطع:

    وزیری

  • تعداد صفحه:

    388

  • سال انتشار شمسی:

    1383

  • نویسنده:

    محمدعلی کوشا،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد