قدس ما را آزاد خواهد کرد

موضوع مهم قدس و دفاع از مظلومان فلسطین، نه تنها در ابعاد سیاسی آن اهمیت دارد، بلكه در دل‌های تمام افرادی كه آزاداندیش و دوستدار عدالتند جایگاه ویژه ای دارد. این موضوع برای اهل ادبیات هم سال هاست دغدغه..ادامه

توضیحات و مشخصات

موضوع مهم قدس و دفاع از مظلومان فلسطین، نه تنها در ابعاد سیاسی آن اهمیت دارد، بلكه در دل‌های تمام افرادی كه آزاداندیش و دوستدار عدالتند جایگاه ویژه ای دارد. این موضوع برای اهل ادبیات هم سال هاست دغدغه مهمی است و قلم‌هایشان را برای تحقق عدالت‌خواهی و آرمان‌های ارزشمند اسلامی و انسانی، به حركت […]

موضوع مهم قدس و دفاع از مظلومان فلسطین، نه تنها در ابعاد سیاسی آن اهمیت دارد، بلكه در دل‌های تمام افرادی كه آزاداندیش و دوستدار عدالتند جایگاه ویژه ای دارد. این موضوع برای اهل ادبیات هم سال هاست دغدغه مهمی است و قلم‌هایشان را برای تحقق عدالت‌خواهی و آرمان‌های ارزشمند اسلامی و انسانی، به حركت آورده است. یكی از این آثار كه تبلور ذهن ها و قلم های نویسندگان دوستدار فلسطین است، مجموعه شعری است به نام «قدس ما را آزاد خواهد كرد».

این مجموعه شعر، شامل سروده های شاعران با مضامین فلسطین و عدالت و آزادی است كه امیر سیاهپوش آنها را گردآوری كرده است. در مقدمه كتاب «قدس، ما را آزاد خواهد كرد» آمده است: «تنها كسانی می توانند سرزمینی مقدس چون قدس را آزاد كنند كه پیش‌تر خویش را از بند تعلقات دنیایی آزاد كرده باشند. ای كاش دست های همه مسلمانان در دست یكدیگر بود و همدلی و شور جای نفاق و جدایی را می گرفت. ای كاش همه آنان كه بر مسند بزرگ راهبری جهان اسلام تكیه كرده اند انسان هایی بزرگ چون حضرت روح الله بودند كه همه لحظاتشان متبرك به عطر عبودیت و بندگی بود … . ای كاش جهان از این خواب فراموشی بیرون می شد و ای كاش مسلمانان بر مدار وحدت و همدلی طواف بندگی را به جای می‌آوردند. سرانجام وعده خدا محقق خواهد شد و مسلمانان روزی به بیداری و عشق خواهند رسید و خلاصه روزی قدس ما را آزاد خواهد كرد.»

این كتاب شامل اشعاری از این شاعران است: نغمه مستشارنظامی، پونه نیكوی، نیره كاشی، علی اصغر اقتداری، وحید كیانی، وحیده افضلی، علی شهودی، حسین سنگری، رسول گلپایگانی، مطهره عباسیان، سید محمد امین جعفری حسینی، علیرضا رجبعلی زاده كاشانی، سید رامین حسینی، حمیده حسینی (میرزاد)، محمدجواد شاهمرادی، محمدحسین انصاری نژاد، علی سلیمانی، سیداكبر سلیمانی، علی فردوسی، لیلا عبدی، مجید موسوی، رضا نیكوكار، فاطمه معین زاده، فاطمه بیرانوند، عالیه مهرابی، احسان محمدی، علیرضا قنبری و محمدحسین ابراهیمی.

مشخصات

  • شابک:

    ‏‫‭9786000302740‬‬

  • تعداد صفحه:

    85

  • سال انتشار شمسی:

    ‏‫۱۳۹۴‬

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد