درآمدی جامعه‌شناسانه بر سینمای جنگ

کتاب درآمدی جامعه شناسانه بر سینمای جنگ نوشته سیدمهدی اعتمادی فرد است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. بیشتر آنچه که در جامعه‌شناسی نظریه نامیده می‌شود، از اصطلاحاتی بسیار انتزاعی و کلی تشکیل ..ادامه

توضیحات و مشخصات

کتاب درآمدی جامعه شناسانه بر سینمای جنگ نوشته سیدمهدی اعتمادی فرد است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. بیشتر آنچه که در جامعه‌شناسی نظریه نامیده می‌شود، از اصطلاحاتی بسیار انتزاعی و کلی تشکیل شده است. گر چه برای محقق غیر ممکن نیست، اما پیوند دادن این نظریه‌ها با جهان واقعی بسیار دشوار است. […]

کتاب درآمدی جامعه شناسانه بر سینمای جنگ نوشته سیدمهدی اعتمادی فرد است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. بیشتر آنچه که در جامعه‌شناسی نظریه نامیده می‌شود، از اصطلاحاتی بسیار انتزاعی و کلی تشکیل شده است. گر چه برای محقق غیر ممکن نیست، اما پیوند دادن این نظریه‌ها با جهان واقعی بسیار دشوار است.

برای مثال، نظریه اجتماعی ساختی – کارکردی نیز مانند رهیافت پدیدارشناسی از زبان بسیار انتزاعی استفاده می‌کند، از این رو، نمی‌تواند در کمک به تبیین دانسته‌های ما از واقعیت نقش اساسی داشته باشد. در واکنش به این وضعیت بود که رابرت. کی. مرتن (۱۹۵۷: ۹) لزوم بسط «نظریه‌های با برد میانه» را مطرح کرد.

مرتن از جامعه‌شناسان می‌خواهد که در هنگام نظریه‌پردازی، اهداف خود را تعدیل کنند، و به جای این که تلاش کنند نظریه‌های بسیار کلی و انتزاعی برای تبیین ساختار و عملکرد جوامع تام، ارائه دهند. مجموعه‌ای از نظریه‌های کمتر کلی را برای تبیین مؤلفه‌های کوچکتری از واقعیت اجتماعی پیشنهاد کنند.

پیشنهاد مرتن این است که جامعه‌شناسان باید به بسط نظریه‌هایی درباره کجروی، قشربندی، روابط اقلیت – اکثریت، تغییرات جمعیتی و نظایر آن بپردازند که کمتر انتزاعی باشند، و ارتباط نزدیکتری با واقعیت تجربی داشته باشند، و از این رو، قابلیت آزمون‌پذیری بیشتری داشته باشند.

مشخصات

  • شابک:

    ‏‫‫‭9786000317799‬‬‬

  • تعداد صفحه:

    248

  • سال انتشار شمسی:

    ‏‫۱۳۹۶‬

  • نویسنده:

    سیدمهدی اعتمادی‌فرد،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد