فوت و فان

کارگاه شعر طنز - به خامه عباس احمدی (شاطر عباس قمی) با تشکر از همراهی پسران حاج‌ حسین سوهانی به جز آق مصطفی
کتاب فوت و فان: کارگاه شعر طنز به قلم عباس احمدی در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب درسنامه‌ای با محوریت آموزش شعر طنز و به نوعی کارگاه شعر طنز است..ادامه
  • قیمت: 165,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب فوت و فان: کارگاه شعر طنز به قلم عباس احمدی در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب درسنامه‌ای با محوریت آموزش شعر طنز و به نوعی کارگاه شعر طنز است

در زمینه آموزش طنزنویسی در منابع مکتوب خلاءهایی وجود دارد و همین امر نویسنده را به نگارش این کتاب وا داشته است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به کاربردی بودن آن و استفاده از مثال‌های به‌روز از طنزسرایان معاصر با تشریح صنایع ادبی و شگردهای طنز به کاررفته در آن‌ها اشاره کرد. همچنین نگارنده تلاش کرده است تا در نگارش متن کتاب از زبانی صمیمی و لحنی طنازانه استفاده شود تا مخاطب را بیشتر و بهتر با خود همراه سازد.

«فوت و فان» در سه فصل با عناوین «طنز چیست و واقعاً چرا؟»، «شگردها و شیوه‌های طنزسرایی» و «مشت نمونه خروار: نمونه اشعار طنز موفق» تدوین شده است و در پایان هر فصل تمرین‌های و معرفی‌کتاب‌هایی برای یادگیری بیشتر خواننده نگاشته شده است.

بریده‌ای از کتاب فوت و فان

بخدا من هم ملتفتم که هیچ کسی با کتاب و کارگاه و آموزش، شاعر و طنزنویس نشده و بخشی از قضیه استعداد ذاتی است. اما باور کنید ما در زمینه آموزش طنزنویسی و خاصه طنز منظوم، خلاء بزرگی در منابع داریم؛ در این سال‌ها دوستان از اکناف و اقصای ایران تماس می‌گیرند و پیام می‌دهند که بابا پس چی شد این جزوه آموزشی شعر طنز؟ حتی عده‌ای جلو در خانه تجمع کرده فریاد می‌زدند: یالا یالا فوت و فان میخایم یالا (مدیونید اگر فکر کنید دارم بازار گرمی می‌کنم!). خوب چه اشکالی دارد اگرکارگاه طنزنویسی در جایی تشکیل می‌شود یک منبع مطالعاتی هم معرفی شود و به بحث‌های ذوقی و تجربیات شخصی بسنده نشود؟

مشخصات

  • شابک:

    9786000352363

  • قطع:

    وزیری

  • تعداد صفحه:

    275

  • سال انتشار شمسی:

    1402

  • نویسنده:

    عباس احمدی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد