درس‌هایی درباره داستان نویسی

به ضمیمه مصاحبه با ایزاک سینگر و جوزف هلر
کتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی از جمله آثار ماندگار و در واقع درسنامه لئونارد بیشاپ در زمینه داستان‌نویسی است که در آمریکا به عنوان کتاب درسی از آن استفاده می‌شود و با بیش از 300 درس و با ذکر مثال‌..ادامه
  • قیمت: 345,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی از جمله آثار ماندگار و در واقع درسنامه لئونارد بیشاپ در زمینه داستان‌نویسی است که در آمریکا به عنوان کتاب درسی از آن استفاده می‌شود و با بیش از 300 درس و با ذکر مثال‌های کاربردی در زمینه شیوه‌های داستان‌نویسی، به انضمام مصاحبه با ایزاک سینگر و جوزف هلر است. این […]

کتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی از جمله آثار ماندگار و در واقع درسنامه لئونارد بیشاپ در زمینه داستان‌نویسی است که در آمریکا به عنوان کتاب درسی از آن استفاده می‌شود و با بیش از 300 درس و با ذکر مثال‌های کاربردی در زمینه شیوه‌های داستان‌نویسی، به انضمام مصاحبه با ایزاک سینگر و جوزف هلر است.

این کتاب شیوه‌های درست صحنه‌سازی، طرح‌ریزی و شخصیت‌پردازی، ایجاد درگیری و روابط بین اشخاص داستان، استفاده از زوایه دید، گفت‌وگو نویسی، طرح‌ریزی ساختار کلی داستان و صدها نکته دیگر را به نویسندگان می‌آموزد. طوری که نویسندگان بی‌تجربه به خواندن آن متقاعد خواهند شد که اگر ذوق خود را با این فنون پرورش ندهند، نویسنده نخواهند شد.

به علاوه کتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی (Dare to be a great writer) دربر دارنده‌ی پنجاه و دو نظر دربارۀ نگرش‌ها و تجربیات حرفه‌ی نویسندگی است. بسیاری از مشکلات نویسندگان ناشی از ناتوانایی آن‌ها نیست بلکه این مشکلات به این دلیل به وجود می‌آیند که آن‌ها نمی‌دانند چه تجاربی را باید کسب کنند تا بتوانند به کارشان ادامه دهند. به هر حال هدف اصلی نویسندگان باید این باشد که اثرشان را به شکلی ارائه دهند که ناشران آن را چاپ کنند و خوانندگان آن را بخوانند.

لئونارد بیشاب (Leonard Bishop) داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه در سال 1922 در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد. وی سال‌ها پیش برای نخستین بار به اتفاق جیمز ت. فارل کلاس‌های نویسندگی خلاق را در دانشگاه کلمبیای آمریکا راه‌اندازی کرد. پس از آن نیز مدت‌ها در دانشگاه‌های نیویورک و کالیفرنیا در برکلی داستان‌نویسی تدریس می‌کرد و به قولی بیشاب یکی از ده استاد برجسته در زمینه تدریس داستان‌نویسی بود. در حدود 14 اثر که بیشتر آن‌ها رمان بود منتشر کرد، از جمله خدای ابدی و ازلی و کشمکش با تقدیر.

مشخصات

  • شابک:

    9780511751271

  • قطع:

    وزیری

  • تعداد صفحه:

    480

  • نویسنده:

    لئونارد بیشاپ،

  • مترجم:

    محسن سلیمانی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد