همه‌چیز درباره انیمیشن

کتاب همه چیز درباره انیمیشن اثر هوارد بکرمن با ترجمه فرناز خوشبخت و مریم کشکولی نیا توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب همه چیز درباره انیمیشن،  این کتاب که در 14 بخش نوشته شده، هنرمندان انیمات..ادامه
  • قیمت: 28,000 تومان

    ناموجود

توضیحات و مشخصات

کتاب همه چیز درباره انیمیشن اثر هوارد بکرمن با ترجمه فرناز خوشبخت و مریم کشکولی نیا توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب همه چیز درباره انیمیشن،  این کتاب که در 14 بخش نوشته شده، هنرمندان انیماتور را با تمام ابزار و آن چه برای شروع طراحی و متحرک سازی لازم دارد آشنا می کند، و مجموعه ای از اطلاعات مفید درباره ساخت فیلم انیمیشن در اختیار خوانندگان قرار می دهد؛ موضوعاتی مانند نقش کارگران هنری ، انواع نماها ، لی لوت ، تصویر سازی ، طراحی کاراکتر ، مراحل خلق استوری بورد ، تکنیک های گوناگون متحرک سازی و چگونگی استفاده از فرم و رنگ و مباحثی درباره صدا و تدوین به صورت قدم به قدم مطرح شده است .

در این کتاب موضوعاتی مانند نقش کارگردان هنری، انواع نمادها، لی اوت، تصویرسازی، طراحی کاراکتر، مراحل خلق استوری بورد، تکنیک‌های گوناگون متحرک‌سازی، چگونگی استفاده از فرم و رنگ و مباحثی درباره صدا و تدوین به صورت قدم به قدم مطرح شده است. نکته مهم این کتاب در مقایسه با برخی آثار دیگر ترجمه شده در ایران جامع بودن آن است و این که تقریبا تمامی مباحث مربوط به انیمیشن به ویژه تاریخچه مفصل و جامعی از سیر تحول انیمیشن از ابتدا تا به امروز را در بر می‌گیرد. همچنین در این کتاب سعی شده است، از ادبیات کلاسیک از قبیل تکنیک‌های بیان داستان تا گرایشات جدید دیجیتالی، برای راهنمایی مخاطبان مباحثی طرح شود. در بخش اول کتاب تاریخچه مفصل و جامعی از سیر تحول انیمیشن از ابتدا تا امروز ارائه شده است و نویسنده در بخش دوم هنرمندان انیماتور و کسانی که به ساخت انیمشن علاقه دارند را با ابزارها و آنچه برای شروع طراحی و متحرک‌سازی لازم باشد آشنا می‌کند. مسایل مربوط به انیمیشن هر روز جدیدتر می‌شود از این رو برای ترجمه کتاب که مدت ترجمه و انتشار آن سه سال طول کشید برخی از بخش‌ها حذف شد. تاریخچه عنوان شده در کتاب پیدایش این هنر را در چند کشور تا اوایل قرن 20 توضیح داده است. در کتاب به تمام نکات و مسایل انیمیشن توجه شده و بزرگترین ویژگی آن در آموزش جنبه‌های مختلف انیمیشن از پرورش ایده تا ساخت است. ابتدای کتاب به تاریخچه انیمیشن اشاره می‌کند در دو بخش پیش از تاریخ و اوایل قرن نوزدهم این مقوله بررسی می‌شود. در فصل بعدی هم به سیستم دندانه، طلق‌ها، سیستم کاهشی، روتوسکوپی، در اروپا، آرژانتین و اوایل فیلم بلند انیمیشن، عروسک‌ها در گوشه و کنار جهان اشاره می‌کند.

بریده‌ای از کتاب همه‌چیز درباره انیمیشن

تجهيزات فيلم برداری انيميشن، شامل چهار تيرک بود که دوربين سنگين سی و پنج ميلی متری را که در مرکز و باالی ميزی قرار می گرفت نگه می داشت. دسته ای که تا اهرم دوربين ادامه داشت، به آسانی در دسترس اپراتور بود و با هر چرخش دسته، يک فريم از فيلم گرفته می شد. دوربين ثابت می ماند و جلوه ی اشيايی که جلو و عقب می رفتند با متحرک سازی به دست می آمد. اين محدوديت ها يک امتياز به حساب می آمد، چرا که جذابيت فيلم ها نه در جلوه های فيلم برداری، بلکه در سادگی طراحی آن ها بود. کارتون های اين دوره، جلوه ی خاصی دارند: کاراکترهايی ً با پيکره هايی کامال سياه رنگ و چهره های سفيد ماسک مانند)بيشتر شبيه تصاوير گرافيکی از حاالت چهره اند( در ميان مناظری پراکنده در دريايی سفيدرنگ حرکت می کنند؛ افقی ساده، نشانه ای از سقف يک خانه در دوردست، يک درخت و يک نرده، پس زمينه را تشکيل می دهد. فيلم های کوتاه به شدت از کميک استريپ ها وام می گرفتند و همان ترکيب بندی ها و بالن های گفتار گاه وبی گاه را به کار می بردند که وقتی قرار بود در صحنه ای خوانده شوند همه حرکت ها متوقف می شد. علت انتخاب اين نوع سبک اجرا، به هزينه های پايين توليد و برنامه ی کاری سريع برمی گشت. توزيع کننده ها هفته ای يک حلقه کارتون سياه و سفيد که بخشی از برنامه سينماها بودند، درخواست می کردند. در واقع اين کارتون ها مانند پيش غذايی قبل از غذای اصلی )فيلم سينمايی( بودند. مردم برای تماشای فيلم های بلند باستارگان واقعی می رفتند که در ميان شان تبليغاتی هم داشتند؛ فيلم کوتاه می توانست به آسانی کنار گذاشته شود. خوشبختانه کارتونيست ها به زودی دريافتند که کاراکترهای جذاب انيميشنی می توانند تماشاگران خاص خود را پديد آوردند.

مشخصات

  • شابک:

    9780245069543

  • نویسنده:

    هوارد بکرمن،

پدیدآورندگان

  • هوارد بکرمن

    نویسنده یا مولف کتاب همه‌چیز درباره انیمیشن

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد