حمله هوایی به الولید

کتاب حمله هوایی به الولید اثر احمد مهرنیا ‌آنچنان که در این کتاب میخوانیم، نیروی هوایی عراق برای اینکه از آسیبهای ناشی از عملیاتهای نیروی هوایی کشورمان در امان باشد، بخش بزرگی از ادوات جنگی و از جمله..ادامه
  • قیمت: 115,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب حمله هوایی به الولید اثر احمد مهرنیا

‌آنچنان که در این کتاب میخوانیم، نیروی هوایی عراق برای اینکه از آسیبهای ناشی از عملیاتهای نیروی هوایی کشورمان در امان باشد، بخش بزرگی از ادوات جنگی و از جمله هواپیماهای توپولف 22 و میگهای 25 خود را به دورترین نقطه در 3 پایگاه به نام الولید در منطقه اچ 3 در 50 کیلومتری مرز اردن مستقر کرد. این مسئله البته به دلیل آشنایی ارتش عراق از توانایی هواپیماهایی بود که در اختیار نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران قرار داشت. عراقیها به خوبی میدانستند این هواپیماها تنها میتوانند یک سوم این مسیر را طی کنند و با این ابتکار راه را برای هرگونه حمله از سوی ایران بسته بودند. اما در این علملیات خلبانان ما طی چهار بار سوختگیری در ارتفاع بسیار پایین، توانستند این پایگاهها را بمباران کنند و هشتاد فروند از هواپیماهای دشمن را در زمین نابود سازند.

احمد مهرنیا در «حمله به الولید» تلاش کرده تا لحظه به لحظه عملیات معروف به اچ3 را بر اساس اسناد و یا نقل و قولهایی از طراحان و خلبانان بازمانده از این عملیات را روایت کند و علاوه بر شرح این عملیات 5 ساعته، تمامی مراحل پیش و پس از انجام این عملیات هوایی را به تصویر کشیده است.

در این اثر مستند و جذاب، ضمن مصاحبه با 80 نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این عملیات شرکت داشتند و گفتوگو با سایر پرسنل از جمله سیستم رادار و نیروهای پشتیبانی و … همچنین مدارک دیگری از بازتابهای جهانی این عملیات آمده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مشخصات

  • شابک:

    9786001751523

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    259

  • نویسنده:

    احمد مهرنیا،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد