توفان سرخ

خاطرات سرهنگ عراقی عبدالعظیم الشکرچی
کتاب توفان سرخ اثر سرهنگ عراقی عبدالعظیم الشکرچی انتشارات سوره مهر ‌هرچند این کتاب فقط 60 صفحه دارد و می توان گفت کتاب کم حجمی است اما از آنجا که نویسنده اش یکی از افراد ارتش دشمن بوده و فتح خرمشهر ر..ادامه
  • قیمت: 13,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب توفان سرخ اثر سرهنگ عراقی عبدالعظیم الشکرچی انتشارات سوره مهر

‌هرچند این کتاب فقط 60 صفحه دارد و می توان گفت کتاب کم حجمی است اما از آنجا که نویسنده اش یکی از افراد ارتش دشمن بوده و فتح خرمشهر را شرح داده است، کتاب مهمی محسوب می شود.

خاطرات عبدالعظیم الشکرچی، وقایعی از جنگ در بین سال های 1360 تا 1361 را در بر می گیرد و او با ذکر حوادث و وقایعی از آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان ایرانی و اظهار عجز صدام در این خصوص، به توصیف روحیه نیروهای دو سوی نبردهای اطراف خرمشهر می پردازد.

عبدالعظیم الشکرچی در نبردها و عملیات مختلفی شرکت داشته و در این کتاب به عملیاتی اشاره کرده که نسبت به کم و کیف و زوایای مختلف آن وقوف کامل داشته است. در «توفان سرخ» با این سرهنگ عراقی همراه می شویم و او وقایع عملیات رمضان، حمله عراق به ایران و غافلگیری آنها توسط رزمندگان ایرانی و استفاده عراق از سلاح های شیمیایی را بیان می کند.

او همچنین از اعزام تیپ تحت فرماندهی اش و رویارویی با عملیات برق آسای ایران هم می گوید. در پایان می رسد به فرار او و پناهنده شدنش در ایران.

الشکرچی در «توفان سرخ» فتح خرمشهر را معجزه دانسته و در ادامه پیرامون اعدام تعدادی از فرماندهان و معاونان آنان به خاطر عقب نشینی از خرمشهر، رفتن بین مردم بصره و غارت اموال مردم توسط نظامیان عراقی، مجروحیت و بازجویی خود و انجام عملیات رمضان توسط نیروهای ایرانی به موارد متعددی اشاره می کند.غالب خاطرات این فرمانده عراقی درباره برنامه ریزی و مراحل عملیات های مختلف رمضان و مسلم بن عقیل (ع) است. او در این کتاب، استراتژی موفق و تاکتیک دقیق و برنامه ریزی مرحله به مرحله ایرانی ها را می ستاید و روحیه قوی ایرانی ها در سنگرهای نبرد مایه تعجب او می شود. الشکرچی همچنین از روحیه ضعیف سربازان و فرماندهان عراقی از شکست ها و عقب نشینی های پی در پی سخن گفته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مشخصات

  • شابک:

    9789645063199

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    60

  • نویسنده:

    عبدالعظیم الشکرچی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد