مشفق کاشانی، جلد 27

مجموعه پژوهشی شخصیت‌های مانا توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری منتشر می‌شود. گروه پژوهش شخصیت‌های مانا، اردیبهشت سال ۸۸ تشکیل شد و با استفاده از پرونده‌هایی که در بایگانی «فرهنگ نام‌وران معاصر»..ادامه
  • قیمت: 45,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

مجموعه پژوهشی شخصیت‌های مانا توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری منتشر می‌شود. گروه پژوهش شخصیت‌های مانا، اردیبهشت سال ۸۸ تشکیل شد و با استفاده از پرونده‌هایی که در بایگانی «فرهنگ نام‌وران معاصر» حوزه هنری وجود دارد، به زندگی‌نامه افرادی که گمنام و یا کمتر شناخته شده هستند اما فعالیت‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و هنری […]

مجموعه پژوهشی شخصیت‌های مانا توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری منتشر می‌شود. گروه پژوهش شخصیت‌های مانا، اردیبهشت سال ۸۸ تشکیل شد و با استفاده از پرونده‌هایی که در بایگانی «فرهنگ نام‌وران معاصر» حوزه هنری وجود دارد، به زندگی‌نامه افرادی که گمنام و یا کمتر شناخته شده هستند اما فعالیت‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و هنری زیادی در انقلاب داشته‌اند، می‌پردازد.

علی تقوی در جلد بیست‌وهفتم این‌مجموعه، به فعالیت‌های زنده‌یاد مشفق پرداخته‌ است. عباس کی‌منش مشهور به مشفق کاشانی ۲۳ مرداد ۱۳۰۴ در کاشان به دنیا آمد. او تا مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران گذراند و سپس پیشه معلمی را برگزید و برای ۳۷ سال در آموزش‌وپرورش به خدمت معلمی پرداخت و بعدتر به شاعری روی آورد. او از جمله شاعرانی بود که همواره اشعارش با مضمون هایی مذهبی چون دین، امامان معصوم و اعتقادات شیعه همراه بود. در جلسات شعری رهبر انقلاب هم حضور می‌یافت و شعرخوانی می‌کرد.

تقوی درباره مشفق کاشانی می‌گوید:‌ او از دهه ۱۳۳۰، با مهاجرت مشفق به تهران، تحولی خاص در کار شعر و شاعری او دیده می‌شود. در این تحول، چند عامل نقشی به‌سزا داشت؛ ازجمله، تلاش و همت مضاعف شاعر و شرکت در انجمن‌های ادبی و همنشینی‌ها و مراودات بسیار با جمعی از شاعران معاصر، به‌ویژه شاعرانی که در جدال سنت و تجدد، مشرب و مرامی میانه داشتند و سبک و شیوۀ کار آنان با روحیه مشفق سازگاری بیشتری داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی، مشفق بخش عمده‌ای از عواطف و مضامین شعری‌اش را معطوف به انقلاب و جنگ تحمیلی کرد. شعر او را در این دوره، می‌توان سند منظوم آرمان‌های انقلاب و شعارها و موضع‌گیری‌های خاص آن دوران نامید. افزون‌بر این، چند عامل در میزان خلاقیت و نوآوری شاعر در این دوره، تأثیرگذار بوده است، ازجمله اینکه او بنا به دعوت برخی از سازمان‌ها و نهادهای انقلابی، پاره‌ای از مناصب اداری را نیز پذیرا شد و از سوی دیگر، برای گردآوری و تدوین مجموعه شعرهای دیگر شاعران در موضوعات گوناگون، وقت بسیار صرف کرده است.

مشخصات

  • شابک:

    9786000351021

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    160

  • سال انتشار شمسی:

    1400

  • نویسنده:

    علی تقوی،

پدیدآورندگان

  • علی تقوی

    نویسنده یا مولف کتاب مشفق کاشانی

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد