پنهان زیر باران
توضیحات
نمای نزدیک:چندی پیش محسن مومنی، نویسنده و رئیس حوزه هنری، در جایی گفته بود: «...این حجم از آثار با توجه به عظمت دفاع مقدس اندک است و جای کار بسیاری در این زمینه است و من معتقدم تا مادامیکه یک نفر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس زنده است، تولید ادبیات دفاع مقدس ادامه دارد و تمامشدنی نیست». با نگاهی به کتاب «پنهان زیر باران» معلوم میشود که این گفته مومنی حقیقتی مسلم و غیرقابل انکار است و نمیشود آن را به بزرگنمایی و اغراق هنری یک نویسنده که به هرحال از لوازم کار وی به شمار میآید، منتسب کرد. سردارعلی باقری که پس از حضور در جبهه و شرکت در عملیاتهای متعدد آزادسازی خرمشهر، به عمق هور رفته و در فعالیتهای شناسایی آنجا قریب به سیصد مأموریت برای آمادهسازی عملیات انجام داده است، در این کتاب بالحنی اثرگذار و صمیمی با مخاطبان وارد گفتوگو میشود و خاطراتش را با آنها در میان میگذارد. شیوه نوشتاری سیدقاسم یاحسینی در تحریر این خاطرات به نحوی است که خواننده به راحتی با آن همراه شده و پابهپای راوی از کودکی تا جبهه و از جبهه تا آسایشگاه مخصوص معلولان جنگی در اردوگاه اسرای عراق میرود و پس از تحمل پنج سال اسارت و دوری از وطن، دوباره با او به میهن باز میگردد.نمای میانی:سیدقاسم یاحسینی سال ١٣٤٤ در شیراز متولد شد. دوران کودکیاش را در شهرهای لار (استان فارس) و برازجان (استان بوشهر) سپری کرد و از سال ١٣٥٧ تا امروز ساکن بندربوشهر میباشد. وی یکی از پرکارترین مورخان بوشهری به شمار میرود و از سال ١٣٧٠ تا کنون نزدیک به هفتاد جلد کتاب در زمینه های بوشهر شناسی، تنگستانشناسی، خاطرهنویسی و تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی و تاریخ روشنفکری در ایران منتشر کرده است. نمای دور:عسکر عباسنژاد (منتقد): این کتاب جزو اولین کتابهای خاطرات رزمندگان «قرارگاه سری نصرت» است که در آن تجربههای اطلاعات عملیات به خوبی بیان شده و از زبان راوی اهمیت شناسایی مواضع دشمن برای فرماندههان جنگ بیان شده است. علی ناصری در این کتاب به خوبی نشان میدهد که فرماندههان جنگ برای پیروزی عملیاتها، خودشان با گروه اطلاعات عملیات اقدام به شناسایی مواضع دشمن میکردند. در کتاب «پنهان زیر باران» خاطرات زیبا و ناگفتهای از جنگ را میبینیم که مربوط به سالهای قبل از شروع جنگ، آستانه جنگ و آغاز جنگ است. به دلیل هجوم ناگهانی ارتش بعثی و آشفتگیهایی که در این دوره به وجود آمد، خاطرات بیان شده از این دوره محدود است. آغاز جنگ، نقطه عطفی است که باید زیر ذرهبین گذاشته شود و کتاب حاضر این نقطه را به خوبی آشکار کرده است در این کتاب، یاحسینی با، بازآفرینی خاطرات ناصری، به خوبی به نقش و از خودگذشتگیهای مردم خوزستان برای پیشبرد اهداف جنگ اشاره کرده است. از کتاب:برای تشییع جنازهاش به اهواز رفتم. جنازه جابر روی دستان عشایر عرب بود. پایکوبی میکردند و به عربی اشعاری میخواندند که ترجمه آن چنین است: «مرگی خوب است که در مرز و روی حق صورت گیرد؛ نه روی بالش. شیرین میشود مرگ هنگامی که در راه حق باشد». زنان عرب کِل میزدند و پشت سر مردها حرکت میکردند.

نور الدین جوادیان
۲۴ آبان ماه سال ۱۳۴۲ در شهر ساری بدنیا آمدم.دبستان، راهنمایی و دبیرستان را بترتیب در مدرسه بقایی ، راهنمایی مهرگان و دبیرستان شریف ساری بپایان بردم. در سال ۱۳۵۹در کلاسهای ۹ ماهه بازیگری اداره کل فرهنگ مازندران_ساری و زیر نظر استاد بزرگوارم جناب آقای علی تاجر مشایی افتخار حضور داشتم. در سال ۱۳۶۰ برای اولین دفعه بروی صحنه حرفه ای تاتر در سالن فخرالدین اسعد گرگانی رفتم. در سال ۱۳۶۲ با سمت بازیگر به استخدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیمازندران_ساری در آمدم. از سال ۱۳۶۶ با تشکیل واحد نمایش صدای مرکز مازندران _ساری بعنوان بازیگر و نویسنده با آن واحد همکاری داشتم. در سال۱۳۷۱ به خارج از کشور رفتم و پس از بازگشت از سال ۱۳۷۴ بصورت مداوم ابتدا در رادیو تهران و سپس اداره کل نمایش رادیو و بدنبال آن شبکه نمایش رادیو بعنوان سردبیر، کارگردان، نویسنده و بازیگر مشغول بکار بوده ام.در سال ۱۳۶۶ نزدیک به ۳ سال افتخار شاگردی بانوی بزرگ تئاتر ایران بانو مهین اسکویی را داشتم. از سال ۱۳۷۵ تا کنون در کنار فعالیت رادیویی در چندین تئاتر، تله تئاتر، تله فیلم، سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی شرکت داشتم. تحصیلاتم:دیپلم فرهنگ و ادب _کاردانی خبرنگاری_کارشناسی کارگردانی سینما و در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته بازیگری دانشگاه هنر (دانشکده سینما تئاتر ) هستم.
پادکست های مرتبط
ارزیابی کارشناسان
کیفیت صدا: عالی
کیفیت گوینده: خوب
بک گراند موزیک : متوسط
جذابیت اثر : ضعیف