جنبش دانشجوئی تبریز

به روایت اسناد و خاطرات
دانشجویان به عنوان قشر تحصیل‌کرده، معترض و پرتحرک، در تاریخ انقلاب نقش مهمی ایفا کرده‌‌اند. این کتاب با اتکا به اسناد تاریخی و خاطرات، جنبش‌های دانشجویی در شهر تبریز، که به عنوان دومین شهر سیاسی کشور ..ادامه
  • قیمت: 50,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

دانشجویان به عنوان قشر تحصیل‌کرده، معترض و پرتحرک، در تاریخ انقلاب نقش مهمی ایفا کرده‌‌اند. این کتاب با اتکا به اسناد تاریخی و خاطرات، جنبش‌های دانشجویی در شهر تبریز، که به عنوان دومین شهر سیاسی کشور مطرح است، از سال 1329 تا 1357 را بررسی می‌کند.

دانشجویان به عنوان قشر تحصیل کرده، معترض و پرتحرک، در تاریخ انقلاب نقش مهمى ایفا کرده ‏اند. این کتاب با اتکا به اسناد تاریخى و خاطرات، به بررسى جنبش ‏هاى دانشجویى درشهر تبریز که به عنوان دومین شهر سیاسى کشور مطرح است ازسال 1329 تا 1357 مى‏پردازد. اهمیت آذربایجان/ پیشینه مدارس عالیه و مبارزات دانش ‏آموزى و دانشجویى در آذربایجان/ فرقه دمکرات و جنبش دانشجویى وتاسیس دانشگاه تبریز توسط این فرقه/ مرور گزارش ‏هایى از فعالیتهاى دانشجویان دانشگاه تبریز در دوره ملى شدن صنعت‏ نفت/ وقایع سالهاى 1338 تا 1341: تاسیس انجمن اسلامى‏ دانشجویان پزشکى و ایجاد اولین نمازخانه در دانشگاه تبریز،برگزارى جشن نیمه شعبان توسط دانشجویان در مسجد شعبان/بررسى جنبش دانشجویى از سال 1342 تا 1345 که تحت الشعاع‏ مبارزات علما و مراجع به رهبرى امام خمینى بود/ بررسى جریان‏ چپ در سالهاى 1346 تا 1351/ دوره تسلط جریان مذهبى بر جنبش دانشجویى در سالهاى 1345 تا 1352/ فضاى باز سیاسى ‏در سالهاى 1355 و 1356 و قیام تاریخى بهمن 1356 در تبریز/مسایل و مبارزات عمده دانشجویان در جریان انقلاب اسلامى و مردمى بر جنبش دانشجویى و نتایج آن از سوى نگارنده، موارد مطرح شده در این کتاب است. این کتاب در 8 بخش با عناوین: «مدخل»، «جنبش دانشجویى دردوره نهضت ملى»، «جنبش دانشجویى در فضاى باز سیاسى»،«رکود جنبش دانشجویى»، «دوره فعالیت جریان چپ»، «اسلامى‏شدن جنبش دانشجویى»، «فضاى باز سیاسى و جنبش دانشجویى‏ تبریز»، «جنبش دانشجویى در کوران انقلاب اسلامى» تدوین شده و بخشى با عنوان «فرجام سخن» و فهرست منابع، فهرست اعلام،گزیده‏ اى از اسناد و تعدادى عکس مربوط به متن، پایان بخش کتاب‏ است.

مشخصات

  • شابک:

    9789644717888

  • قطع:

    وزیری

  • تعداد صفحه:

    1143

  • نویسنده:

    رحیم نیکبخت،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد