دستینه مطالعات شهرت راتلج

سلبریتی‌ها جنبه‌ای گریزناپذیر از جوامع رسانه‌زدۀ سدۀ حاضر است. کتاب دستینهٔ مطالعات شهرت راتلج طیفی از چشم‌اندازها به سلبریتی‌ها از نظریه‌های جامعه‌شناسی گرفته تا نظریهٔ انتقادی و از مطالعات رسانه‌ها ..ادامه
  • قیمت: 275,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

سلبریتی‌ها جنبه‌ای گریزناپذیر از جوامع رسانه‌زدۀ سدۀ حاضر است. کتاب دستینهٔ مطالعات شهرت راتلج طیفی از چشم‌اندازها به سلبریتی‌ها از نظریه‌های جامعه‌شناسی گرفته تا نظریهٔ انتقادی و از مطالعات رسانه‌ها گرفته تا رویکردهای پسامدرن را به روشی انتقادی در کنار هم چیده است تا نه‌تنها بر آگاهی ما از این حوزه بیفزاید، بلکه پژوهشگران در […]

سلبریتی‌ها جنبه‌ای گریزناپذیر از جوامع رسانه‌زدۀ سدۀ حاضر است. کتاب دستینهٔ مطالعات شهرت راتلج طیفی از چشم‌اندازها به سلبریتی‌ها از نظریه‌های جامعه‌شناسی گرفته تا نظریهٔ انتقادی و از مطالعات رسانه‌ها گرفته تا رویکردهای پسامدرن را به روشی انتقادی در کنار هم چیده است تا نه‌تنها بر آگاهی ما از این حوزه بیفزاید، بلکه پژوهشگران در سراسر جهان را تشویق کند پژوهش‌های انتقادی بیشتری در این حوزه انجام دهند.

دستینه مطالعات شهرت راتلج نگاهی بسیار روشن‌بینانه به تحلیل شهرت در علوم اجتماعی و انسانی دارد و در این مسیر تلاش می‌کند اولویت نوینی را برای مطالعات شهرت بنیان نهد. نظریه‌های اصلی شهرت از توصیف‌های کلاسیک جامعه‌شناسیک تا نظریۀ انتقادی و از مطالعات رسانه‌ها تا رویکردهای پسامدرن در کنار هم آورده و به صورت انتقادی بررسی شده‌اند. فصل‌ها به آوازه، نام و شهرت در صنایع رسانه‌ای موسیقی مردم‌پسند، صنایع زیبایی، ستارگان سوپ هواداران و هواداری و همین‌طور برآمدن شکل‌های غیر غربی از شهرت اختصاص یافته‌اند.

فصل‌های مختلف کتاب دستینه مطالعات شهرت راتلج جنبه‌های مختلفی همچون ستارگان صابونی، صنایع رسانه‌ای، هواداران و هواداری، نفوذداران و سلبریتی های آنلاین و همچنین فرم‌های غیرغربی شهرت را مطالعه می‌کنند.عصر ما عصر سلبریتی‌هاست. سلبریتی‌ها جنبه‌ای گریزناپذیر از جوامع رسانه‌زدۀ سدۀ بیست و یکم‌اند و آن‌ها را برای انعطاف‌پذیری بی‌پایان و فریب‌های خوش خط و خالشان دوست داریم. اما یک ‌سویۀ تاریک‌تر هم هست؛ فرهنگ شهرت یکسره به اعتیاد، انحراف، مشکلات روانی و حتی خودکشی آلوده است. چرا ما به‌عنوان هموندان یک جامعه این‌طور غلام حلقه‌به‌گوش سلبریتی‌ها شده‌ایم؟ قدرت سلبریتی‌ها در جهانی از مصرف‌گرایی، فردگرایی و جهانی‌سازی افراطی چقدر است؟ دستینه فرهنگ شهرت راتلج – که ویراستۀ نظریه‌پرداز اجتماعی برجسته، آنتونی الیوت، است- نگاهی بسیار روشن‌بینانه به تحلیل شهرت در علوم اجتماعی و انسانی دارد و در این مسیر تلاش می‌کند اولویت نوینی را برای مطالعات شهرت بنیان نهد. نظریه‌های اصلی شهرت از توصیف‌های کلاسیک جامعه‌شناسیک تا نظریۀ انتقادی و از مطالعات رسانه‌ها تا رویکردهای پسامدرن در کنار هم آورده و به صورت انتقادی بررسی شده‌اند. فصل‌ها به آوازه، نام و شهرت در صنایع رسانه‌ای موسیقی مردم‌پسند، صنایع زیبایی، ستارگان سوپ هواداران و هواداری و همین‌طور برآمدن شکل‌های غیر غربی از شهرت اختصاص یافته‌اند. این کتاب همچنین به صورت مفصل به جنبه‌های نهادی شهرت، به‌خصوص فرم‌های نوِ کنش وساطت‌شده و اندرکنش، پرداخته است. از وب ۰/ ۳ تا رسانه‌های اجتماعی، فرهنگ شهرت به‌سرعت در حال بازتعریف گسترۀ همگانیِ سیاسی است. در کل، این کتاب تأکیدی نیرومند بر میان‌رشتگی فصل‌هایی است که جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی، روانشناسی، سیاست و تاریخ را پوشش می‌دهند. این دستینه، که به روشی روان و روشن نگاشته شده است، برای مخاطبان بسیاری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خوشایند خواهد بود. بن‌مایه‌ها و منابع پرشمارْ دانشجویان را به حوزه‌های دیگری هدایت می‌کند تا بیشتر در این باره بخوانند.

مشخصات

  • شابک:

    9786000349035

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    640

  • سال انتشار شمسی:

    1400

  • نویسنده:

    آنتونی الیوت،

  • مترجم:

    احسان شاه‌قاسمی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد