نویسندگی خلاق به زبان ساده، جلد 3

خلق شخصیت‌ها و داستان‌های جذاب
اغلب آدم‌ها فکر می‌کنند نویسندگان خلاق سر و وضعی خاص دارند. این تصور را از ذهنتان پاک کنید که آن‌ها عینکی و گوشه‌گیرند و پشت میز کارشان در اتاق گردگرفته‌ای زیر شیروانی قوز کرده‌اند. نویسنده‌ها هیچ جور..ادامه
  • قیمت: 245,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

اغلب آدم‌ها فکر می‌کنند نویسندگان خلاق سر و وضعی خاص دارند. این تصور را از ذهنتان پاک کنید که آن‌ها عینکی و گوشه‌گیرند و پشت میز کارشان در اتاق گردگرفته‌ای زیر شیروانی قوز کرده‌اند. نویسنده‌ها هیچ جور خاصی نیستند. شما هم اگر شور و شوق، جدیت و نظم داشته باشید، با هر گذشته، سن و سال و موقعیتی می‌توانید نویسنده شوید.

مگی هاماند کتاب نویسندگی خلاق به زبان ساده را نوشته‌ تا در نگارش رمان، داستان‌های کوتاه و نوشته‌های کوتاه داستانی یا غیر داستانی کمک‌حال شما باشد. از تمرین‌ها و نمونۀ آثار بزرگان ادبیات استفاده کرده‌ و کوشیده‌ مطالب تا حد ممکن کاربردی باشند تا بتوانید ایده‌ها و فکرهای ابتدایی‌تان را طی فرایندی به نوشته‌ای کامل تبدیل کنید.

بی‌تردید، نوشتن دشوار است. یکی از مشکلات مهم این است که هنگام نوشتن باید تنها باشیم و اغلب کسی دور و برمان نیست تا حین نوشتن راهنمایی‌مان کند. افزون بر این، روش آموزش نگارش خلاق در اغلب آموزشگاه‌ها درست نیست و بیشتر ملاک اخذ مدرک و نمرۀ آزمون و گزینۀ درست است و ریشۀ خلاقیت را می‌خشکاند. این رویکرد سختگیرانه خلاق‌بودن در ادامۀ زندگی را دشوار می‌کند.

این کتاب مجموعۀ بزرگی از متون و تمرین‌های مختلف است که مگی هاماند گرد آورده و متوجه شده در کلاس‌هایش بسیار کارآمدند.

بریده‌ای از کتاب نویسندگی خلاق به زبان ساده

«می‌گویند هر آدم کتابی در دل خود دارد. البته همۀ آدم‌ها سرگذشت خود را دارند و بسیاری مایل‌اند که داستان زندگی‌شان را بنویسند. هرکسی به قدر خیال‌پردازی‌هایش، رؤیاها، افکار، بیم‌ها و امیدهای خودش را دارد، ولی بسیاری از آدم‌ها شجاعت نوشتن ندارند و نمی‌دانند چطور باید تصوراتشان را روایت کنند که برای دیگران هم جالب و خواندنی باشد. بسیار بر این باورند که اگر نویسنده باشید، هم‌زمان نمی‌توانید به حرفۀ دیگری مشغول باشید (یا کار تازه‌ای را آغاز کنید) و باید تمام روز مثل مجسمه‌ای در اتاق زیرشیروانی‌تان بمانید. این در حالی است که در واقعیت بیشتر نویسندگان به‌اجبار شغل دیگری هم در کنار نویسندگی داشته‌اند. نویسندگان صبح خروس‌خوان، پیش از آنکه کسی از خواب بیدار شود، در تختخواب خود می‌نویسند و تا ساعت‌ها پس از نیمه‌شب و خوابیدن دیگران هم به نوشتن مشغول‌اند؛ آن‌ها در طول مسیر محل کارشان می‌نویسند، در زمان استراحت میان روز و وقت ناهار می‌نویسند و از هر فرصت کوتاهی که گیرشان بیاید استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌نویسند؛ چون می‌خواهند و چون چیزی برای گفتن دارند که کمیاب و یگانه است. آن‌ها در کنار نوشتن به حرفه‌های دیگری هم مشغول‌اند؛ چون باید قسط و قبض‌های خود را هم پرداخت کنند. مشتاق بودن برای نوشتن آنچه در نظر دارید بسیار مهم است، زیرا در غیر این صورت نمی‌توانید انرژی لازم برای پیمودن مسیر و تعهد و پشتکار لازم برای اتمام کار را به دست بیاورید. داستان باید در درون شما شعله‌ور باشد و به دنبال راه فرار بگردد. باید شخصیت‌هایتان را دوست داشته باشید، مسحور و مجذوب موضوعتان بشوید و به دنبال پایانی برای داستانتان بگردید. با این همه، یک اثر خوب چیزی فراتر از اشتیاق و پشتکار است؛ نوشتن یک هنر و مهارت است. شما باید با روش‌ها و فوت‌وفن‌های نوشتن آشنا شوید و آن‌ها را در تمرینات به کار ببندید تا بتوانید در نوشتن آنچه در ذهن دارید، تمام توانتان را به کار بگیرید. درست همین‌جاست که این کتاب و این فصل وارد میدان می‌شود و به کمکتان می‌آید. پیش از آنکه بخواهید نوشتن را آغاز کنید شما را به بررسی چند نکته دعوت می‌کنم تا در مورد اصول و بنیان‌های نوشتن خلاق و تفکر خلاق، بیشتر گفت‌وگو کنیم.»

مشخصات

  • شابک:

    9786000350284

  • قطع:

    پالتویی

  • تعداد صفحه:

    616

  • نویسنده:

    مگی هاماند،

  • مترجم:

    مسعود ملک یاری،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد