الگوهای جهانی داستان، جلد 1

ترفندهایی برای عبور از موانع نوشتن
کتاب الگوهای جهانی داستان نوشتن نوشتهٔ امی دیردون است و با ترجمهٔ مهکامه ستوده یکتا در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب یکی از آثار مجموعهٔ گام‌به‌گام تا داستان‌نویسی حرفه‌ای است. گروهی مع..ادامه
  • قیمت: 115,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب الگوهای جهانی داستان نوشتن نوشتهٔ امی دیردون است و با ترجمهٔ مهکامه ستوده یکتا در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب یکی از آثار مجموعهٔ گام‌به‌گام تا داستان‌نویسی حرفه‌ای است. گروهی معتقدند، نویسندگی قابلیتی ذاتی است و باید در جوهره یک فرد وجود داشته باشد. گروهی نیز عقیده دارند، فراگیری اصول نوشتن […]

کتاب الگوهای جهانی داستان نوشتن نوشتهٔ امی دیردون است و با ترجمهٔ مهکامه ستوده یکتا در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب یکی از آثار مجموعهٔ گام‌به‌گام تا داستان‌نویسی حرفه‌ای است.

گروهی معتقدند، نویسندگی قابلیتی ذاتی است و باید در جوهره یک فرد وجود داشته باشد. گروهی نیز عقیده دارند، فراگیری اصول نوشتن چندان سخت‌تر از فراگیری سایر هنرها، ازجمله موسیقی نیست. همان‌طور که یک هنرجوی موسیقی بعد از ممارست کافی به نوازنده‌ای چیره‌دست بدل می‌شود، در نویسندگی نیز می‌توان با کمی تلاش و تبحر در مجموعه‌ای از شِگردها به سطح قابل قبولی از توانایی در نوشتن دست یافت. از طرفی داستان‌های پرمایه و غنی می‌توانند برای مخاطبان خود در نقش شبیه‌ساز زندگی ظاهر شوند و با ارائه تجارب زندگی و ایجاد حظ روحی، در اعتلای شخصیت و رشد عقلی و عاطفی آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشند. نیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، به عنوان نهاد مروج ادبیات داستانی بر خود واجب دانسته به هر نحو ممکن به ترویج ادبیات داستانی، این هنر راهبردی در عصر حاضر اقدام کند. این مجموعه راهی اصولی و علمی برای رسیدن به مهارت نویسندگی است.

الگوهای داستان مجموعه ترفندهایی در اختیارتان قرار می‌دهد که به شما امکان می‌دهد ایده‌های داستانتان را با کمترین نگرانی و اتلاف وقت بسط دهید. برخی تمرین‌ها بسیار سریع‌اند و برخی نیاز به تعمق زیادی دارند و برخی حتی شاید قبل از به نتیجه رسیدن تمام نیروی فکری شما را مصرف کنند؛ ولی وقتی این تمرین‌ها را تمام کردید، برای نوشتن نسخه دست‌نویس خود آماده‌اید. این کار را آسان، سریع، و روان انجام خواهید داد؛ زیرا قبلاً مراحل سخت آن را سازمان‌دهی کرده‌اید. حتی اگر بخواهید داستانتان را حین نوشتن تغییر دهید، قادر خواهید بود این کار را با تعادل بخشیدن به تغییرات انجام بدهید. به‌این‌ترتیب، نقشه راه مفصلی خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد بینش خودـ از کتاب یا فیلم‌نامه‌تان‌ـ را کامل کنید.

با کتاب الگوهای جهانی داستان می‌توانید مهارت نوشتن را تمرین کنید و برای تبدیل‌شدن به یک نویسندهٔ موفق یک‌قدم بلند بردارید.

بریده‌ای از کتاب الگوهای جهانی داستان

«شما نویسنده‌اید. پس قبل از شروع لازم است موارد زیر را در اختیار داشته باشید: ۱. ابزاری که عمده کار نوشتنتان را با آن انجام دهید: رایانه یا ماشین تایپ‌های قدیمی یا کاغذ و قلم. اگر می‌خواهید یادداشت‌هایتان را به صورت دستی بنویسید، ممکن است بخواهید با قلم خاصی بنویسید که عاشقش هستید و از آن برای نوشتن شاهکار ادبی‌تان استفاده می‌کنید. ۲. دستورالعملی برای برنامه‌ریزی تمرین‌های الگویی خود ترتیب دهید. من خودم نسخه کاغذی را ترجیح می‌دهم. مثلاً، پرینت کردن فایل‌های رایانه‌ای یا نوشتن روی برگه کلاسور و سپس قرار دادن آن‌ها لای کلاسور. وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید این یادداشت‌ها می‌توانند به شما انگیزه دهند که ببینید چقدر کار انجام داده‌اید و حس موفقیتی را به شما می‌دهد. توصیه می‌شود فایل‌ها را فقط به صورت رایانه‌ای نگه ندارید؛ زیرا در این حالت سخت‌تر می‌توانید ایده‌هایتان را کم و زیاد کنید یا کنار هم بگذارید. در مورد دفترهای سیمی هم همین‌طور است؛ زیرا نمی‌توانید ترتیب صفحات آن را تغییر دهید. به هر حال، روشی را انتخاب کنید که برایتان راحت است. ۳. دفتر کوچکی داشته باشید که تمام‌مدت بتوانید آن را با خود حمل کنید. هر وقت ایده‌ای به ذهنتان خطور کرد از این دفتر استفاده کنید. ۴. فلش‌کارت. فعلاً دو بسته از آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه شرح خواهم داد که چگونه در حیطه داستانتان از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، از چسب کاغذی و ماژیک نوک‌تیز برای مشخص کردن نکات استفاده کنید. شاید هم بخواهید جعبه‌ای برای نگه داشتن دائمی کارت‌هایتان به‌طور منظم و مرتب تهیه کنید.»

مشخصات

  • شابک:

    9786000350253

  • قطع:

    پالتویی

  • تعداد صفحه:

    232

  • نویسنده:

    امی دیردون،

  • مترجم:

    مهکامه ستوده یکتا،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد