صبح شام

روایتی از بحران سوریه خاطرات حسین امیرعبداللهیان
روایتی از بحران سوریه خاطرات دکتر حسین امیرعبداللهیان‮‬ /تدوین محمدمحسن مصحفی ‏‫؛ مصاحبه‌گران علی‌اصغر محمدی، سعید فخرزاده‮‬- کتاب صبح شام مجموعه‌ای از خاطرات «حسین امیرعبداللهیان» از جنگ تروریستی سور..ادامه
  • قیمت: 150,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

روایتی از بحران سوریه خاطرات دکتر حسین امیرعبداللهیان‮‬ /تدوین محمدمحسن مصحفی ‏‫؛ مصاحبه‌گران علی‌اصغر محمدی، سعید فخرزاده‮‬- کتاب صبح شام مجموعه‌ای از خاطرات «حسین امیرعبداللهیان» از جنگ تروریستی سوریه را روایت کرده است. ابتکار تدوین این خاطرات به توصیهٔ حاج قاسم سلیمانی بازمی‌گردد. سردار سلیمانی یک سال قبل از درگذشت خود و در دیداری به حسین امیرعبداللهیان تأکید کرد که برای انتقال پیام رشادت‌ها، شهادت‌ها، شجاعت‌ها و حتی جنایات و خیانت‌ها در سوریه و منطقهٔ غرب آسیا، بخشی از خاطرات خود را مکتوب و منتشر کند.

“صبح شام” از “محمدمحسن مصحفی”، “روایتی از بحران سوریه” است که از “خاطرات دکتر حسین امیرعبداللهیان” به رشته ی تحریر درآمده است. سابقه ی روابط دیپلماتیک میان تهران و دمشق به میانه های دهه ی بیست شمسی بر می گردد و از همان سال ها تا به امروز، می توان دید که ارتباط میان دو کشور ایران و سوریه، هیچ گاه بر مبنای دشمنی نبوده است.
در کتاب “صبح شام” که از “خاطرات دکتر حسین امیرعبداللهیان” استخراج شده، “روایتی از بحران سوریه” در سه بخش مطرح می شود. در بخش نخست، بیداری جهان اسلام و عرب و مقابله هایی که با آن رخ داد، سواستفاده هایی که از ایجاد شکاف میان شیعه و سنی صورت گرفت، انگیزه های اقتصادی آمریکا برای مداخلات نظامی و اهداف او از ترویج دموکراسی در جهان عرب، تفاوت میان اعتراضات سوریه و سایر کشورهای عربی، تلاش های سیاسی صورت گرفته میان تهران و دمشق، طرح چهارماده ای ایران، فشارهای روانی سنگین بر دمشق، منافع کشورهایی نظیر عربستان سعودی، قطر و ترکیه از بحران سوریه، مواضع و رویکرد روسیه و چین در قبال بحران سوریه، کمک های بشردوستانه ی ایران و ایضا کمک های مستشاری در حوزه ی اجتماعی و سیاسی، تقسیم بندی گروه های معارض و تروریستی، ضرورت عملکرد مدافعین حرم و جمع بندی وضعیت سوریه بعد از بحران مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش دوم به تلاش های دیپلماتیک و سفرهایی که در ارتباط با تحولات منطقه صورت گرفته، پرداخته است و بخش سوم کتاب “صبح شام”، نقش بی بدیل سردار سلیمانی در کنترل بحران سوریه و تامین امنیت ایران و سایر کشورهای منطقه را به تصویر می کشد.

بریده‌ای از کتاب صبح شام

بخش های اطلاعاتی ما مستندات فراوانی دارند که تأیید می کند هدف اصلی ایجاد داعش و بحران بزرگی که برای منطقه ایجاد شد محور مقاومت و ایران است. قرار بود بحران به کشور ما منتقل بشود. این نقشه ای بود که در سطح کلان برای منطقه و ما کشیده شد. کشورهای منطقه هم هر کدام ، براساس درکی که از موضوع داشتند، وارد ماجرا شدند. پس از سقوط شهر موسل در عراق، داعش به پیشروی ارائه داد و به نزدیکی بغداد رسید. از آن طرف تا پنجاه کیلومتری کربلا پیش رفت و از این طرف در استان دیالی تا نزدیک مرز های ایران رسیدند ، به آن ها حمله شود. این تصمیم اجرا شد و توانشان در استان دیالی در هم شکست و... قبل از سال 1389 تصور غالب که درباره سوریه و مخاطرات پیش روی نظام سیاسی آن وجود داشت این بود که احتمال دارد کشورهایی تلاش کنند با استفاده از روش های نرم یا از طریق کودتای آرام و بی سر و صدا وضعیت سوریه را تغییر دهند. اما در ابتدای بحران نشانه هایی مبنی بر ورود تروریست ها از سراسر دنیا به داخل سوریه آشکار شد و بعد از آن اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد برخی کشورهای منطقه با ذوق زدگی درصدد ویرانی سوریه و تغییر نظام سیاسی این کشور هستند...

مشخصات

  • شابک:

    9786000348984

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    293

  • سال انتشار شمسی:

    1400

  • نویسنده:

    محمدمحسن مصحفی،

  • ویراستار:

    حمید قزوینی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد