مفهوم بند در موسیقی کرد‌های مکریان

مفهوم بند در موسیقی کردهای مکریان کتابی پژوهشی در زمینه موسیقی محلی کرد از کژوان ضیاءالدینی است. او در این پژوهش به مفهوم بند در موسیقی کردهای مکریان، کردهای اطراف دریاچه ارومیه پرداخته است...ادامه
  • قیمت: 30,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

مفهوم بند در موسیقی کردهای مکریان کتابی پژوهشی در زمینه موسیقی محلی کرد از کژوان ضیاءالدینی است. او در این پژوهش به مفهوم بند در موسیقی کردهای مکریان، کردهای اطراف دریاچه ارومیه پرداخته است.

کردهای مکری در نواحی جنوب و جنوب غربی دریاچه ارومیه زندگی می‌کنند. ساختار موسیقایی این منطقه ویژگی‌های خاص خودش را دارد. برخی از آنها منحصربه فرد است و برخی هم در موسیقی دستگاهی ایرانی در مجموعه آواز بیات نمودار است.

مطالعه ساختار موسیقی مکریان، از طرفی به گسترش فرهنگ شناسی این ناحیه کمک می‌کند و از طرف دیگر، زمینه آشنایی و بهره‌وری موسیقی ایرانی را از یکی از نزدیک‌ترین اعضای خانوادۀ خود فراهم می‌کند.

این کتاب به مطالعۀ گونۀ «بند» در رپرتوار موسیقی مردم مکری می‌پردازد. هدف اصلی، یافتن شاخص‌های مشترک میان انواع بند با هدف دستیابی به معیارهایی برای تعریف این گونۀ موسیقایی است.

در این پژوهش، ابتدا به تدقیق حوزۀ دلالت واژۀ بند با استفاده از بررسی ادبیات رایج میان راویان موسیقی منطقه پرداخته شده و سپس، جامعۀ آماری شامل هشت نوع بند با اجرای پنج راوی مورد مطالعۀ تحلیلی قرار گرفته است.

روش تحلیل با بهره گیری از آوانگاری و نظام تحلیل تدوین شده توسط استاد داریوش طلایی انجام شده است. نتایج حاصله نشان می دهد ۱۸ شاخص در میان تمام بندهای جامعۀ آماری مشترک است که در بخش نتیجه گیری فهرست شده‌اند.

مشخصات

  • شابک:

    9786000328351

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    168

  • نویسنده:

    کژوان ضیاالدینی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد