خنیاگر خزر

یادنامه دکتر غلامرضا رحمدل شرفشاهی
کتاب خنیاگر خزر، یادنامه دکتر غلامرضا رحمدل شرفشاهی، یکی از شاعران انقلابی ایرانی، اثری از رحیم زریان است که در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در این کتاب نگاهی می‌اندازیم به زندگی، آثار و اشعار او ..ادامه

توضیحات و مشخصات

کتاب خنیاگر خزر، یادنامه دکتر غلامرضا رحمدل شرفشاهی، یکی از شاعران انقلابی ایرانی، اثری از رحیم زریان است که در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در این کتاب نگاهی می‌اندازیم به زندگی، آثار و اشعار او که تبلور و تجسمی است از افکار انقلابی او.

کتاب خنیاگر خزر، یادنامه دکتر غلامرضا رحمدل شرفشاهی است. این کتاب درباره زندگی این شاعر انقلابی نوشته شده است و مروری هم بر آثار او، مقالاتش، اشعار منتشر شده و منتشر نشده‌ می‌اندازد.

بیراه نیست اگر بگوییم که این اثر را می‌توان از زوایای گوناگون ارزیابی کرد. دکتر غلامرضا رحمدل شرفشاهی، از زمان آغاز انقلاب اسلامی در سال پنجاه و هفت، خود را با آرمان‌ها انقلاب یکی دید و از همین رو، مدت زمان سی سال را صرف دفاع از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب کرد. سی سالی که با انقلاب اسلامی ایران شروع شد و با درگذشت او در بیست و پنجم فروردین سال هشتاد و هشت خاتمه یافت.

تقریبا تمام شاعران دیگر ایرانی، از مراتب فضل دکتر رحمدل آگاهند. او حتی برای یک لحظه هم از آرمان‌های امام، انقلاب و شهدا غافل نشد. این آگاهی را می‌توان در تک تک لحظات زندگی او، از حضورش در دانشگاه، انتشار مقالات و اشعارش، داستان‌های تاریخ و حماسه عاشورا و دفاع مقدس و … دید.

رحیم زریان در این کتاب ابتدا زندگی او را بررسی می‌کند. در ادامه به سراغ آثارش می‌رود و آن‌ها را نیز به طور اجمالی معرفی می‌کند. بخش اول کتاب «از میان مقالات» نام دارد. در این بخش، نگاهی به مقالات منتشر شده او می‌اندازیم و بازتاب تفکر او را در نوشته‌هایش دنبال می‌کنیم. بخش دوم، «از میان شعرهای منتشر شده» نام دارد و به غزلیات، چهارپاره‌ها رباعیات و اشعار سپید او می‌پردازد. بخش سوم «از میان شعرهای منتشر نشده» نام دارد. در این بخش، سفری می‌کنیم به برخی از اشعار او که در زمان حیاتش، منتشر نشدند.

بخش چهارم این کتاب یک گفتگو با شاعران معاصر است و در بخش پنجم با نظرات شاعران و چهره‌های دیگر درباره او آشنا می‌شویم. بخش ششم شامل دو سخنرانی است و بخش هفتم که به یادها و یادداشت‌ها اختصاص دارد، از او می‌گوید. در قالب یادداشت‌ها و یادنامه‌هایی که دیگران برای او نوشته‌اند. بخش پایانی کتاب نیز در فراق شاعر نام دارد. در انتهای کتاب نیز، عکس‌های بسیاری آمده است که به غنای کتاب افزوده و جذابیت مطالب را بالا برده است.

مشخصات

  • شابک:

    9786000317638

  • نویسنده:

    رحیم زریان،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد