ملاقات در فکه

زندگی‌نامه شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی)
‌‌ کتاب ملاقات در فکه درباره زندگی ، نقش و تاثیر‌شهید باقری(غلام حسین افشردی) در جنگ تحمیلی است . این کتاب از کودکی شهید باقری شروع میشود و با شهادت ایشان پایان میپذیرد...ادامه
  • قیمت: 245,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

‌‌ کتاب ملاقات در فکه درباره زندگی ، نقش و تاثیر‌شهید باقری(غلام حسین افشردی) در جنگ تحمیلی است . این کتاب از کودکی شهید باقری شروع میشود و با شهادت ایشان پایان میپذیرد.

کتاب ملاقات در فکه: زندگی نامه شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) نوشته سعید علامیان، از خاطرات دوران کودکی شهید باقری آغاز شده و بعد از آن به پیروزی انقلاب و در نهایت به حضور حسن باقری به عنوان یکی از اصلی ترین و تأثیرگذارترین فرماندهان در جبهه های جنگ می پردازد. غلامحسین افشردی، مشهور به حسن باقری، نخستین روز مهرماه 1359، با آغاز جنگ، وارد خوزستان شد و 28 ماه عمر خود را در میدان های جنگ گذراند. او در این مدت نه چندان طولانی، به جایگاهی رسید که اطلاعات، طراحی و نیز اجرای عملیات های کوچک و بزرگ به او متکی شد. حسن باقری هنگام شهادت، در سن بیست و هفت سالگی، جانشین نیروی زمینی سپاه و در ردیف فرماندهان رده اول جنگ بود. او پس از دو ماه حضور در جنگ، در سن 24 سالگی، چنان شهرتی پیدا کرده بود که نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع، اعضای عالی رتبه آن شورا و مقام های بلند پایه نظامی به او به دید کسی نگاه می کردند که آگاه به دقیق ترین اطلاعات است و می تواند راهکار ارائه دهد.

بریده‌ای از کتاب ملاقات در فکه

غلامحسین افشردی در خیابان خراسان پشت مسجد صدریه زندگی می‌کرد. به خانۀ آن‌ها می‌رفتم. دو اتاق پایین و یک اتاق بالا داشتند، طبقۀ بالا را با زحمت درست کرده بودند. مرفه نبودند، فقیر هم نبودند. مادر بزرگوارش بیشترین سهم را در شخصیت او دارد. زندگی آن‌ها غیر از پدرش که کارمندی متوسط بود، با خیاطی‌ها و زحمت مادرش اداره می‌شد. حداقل ماهی یک‌بار، ده نفر به خانه‌شان می‌رفتیم، شام می‌خوردیم و می‌خوابیدیم. نمی‌دانستیم وضع مالی‌شان خوب نیست، به روی ما نمی‌آوردند. بچه‌ شهرستانی بودم و آن جا بخشی از زندگی‌ام شده بود. این مادر روی دوستان پسرش حساس بود. اگر خوب بودند با آغوش باز برخورد می‌کرد و به شخصیت پسر با تحویل گرفتن دوستانش احترام می‌گذاشت.

مشخصات

  • شابک:

    9786000317348

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    335

  • سال انتشار شمسی:

    1400

  • نویسنده:

    سعید علامیان،

  • تصویرگر:

    علیرضا پورحنیفه،

  • طراح جلد:

    علیرضا پورحنیفه،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد