آیین و آوا

کتاب آیین و آوا، اثر سعید نیاکوثری پژوهشگر و نوازنده‌ی برجسته‌ی سنتور و سه‌تار است. کتاب آیین و آوا، کتابی جهت آموزش موسیقی به کودکان است و تمرین‌هایی نیز برای آموزش سنتور دارد.  ..ادامه
  • قیمت: 85,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب آیین و آوا، اثر سعید نیاکوثری پژوهشگر و نوازنده‌ی برجسته‌ی سنتور و سه‌تار است. کتاب آیین و آوا، کتابی جهت آموزش موسیقی به کودکان است و تمرین‌هایی نیز برای آموزش سنتور دارد.  

کتاب آیین و آوا، کتابی برای آموزش ساز سنتور به کودکان است. سعید نیاکوثری در کتاب آیین و آوا، ابتدا نگاهی به تئوری موسیقی می‌اندازد. سپس فصلی را به آشنایی با نت‌ها در موسیقی اختصاص می‌دهد. اهمیت و کاربرد نقطه در موسیقی، علامت‌های برگشت یا تکرار در موسیقی، اتودهای اجرایی در سنتور، اهمیت صحیح در دست گرفتن مضراب‌ها و شیوه چسباندن نمد به مضراب از دیگر مباحث کتاب آیین و آوا است. در ادامه تمرین‌های مختلفی برای هنرجویان کوچک گذاشته است.

بریده‌ای از کتاب آیین و آوا

در طی سه دهه آموزش موسیقی به خردسالان و هنرجویان دبستانی، به تجربه یقین پیدا کردم، به‌کارگیری اشعار کودکان و نظم‌های ادبی ـ که درکتب درسی دوره ابتدایی آموخته می‌شود نقش مهمی در ماندگاری آواها و فراگیری ریتم و وزن‌های مختلف موسیقی به ویژه وزن‌های لنگ و کشش‌های نقطه‌دار دارد؛ تا آنجا که می‌توان، با رعایت استانداردهای آموزشی از همان آغاز دوره فراگیری موسیقی، آموزش‌ها را با سازهای موسیقی ایرانی به ویژه سنتور آغاز کرد، عاری از نیاز به گذراندن دوره‌های موسیقی ارف کودکان که تردید ندارم ناخواسته نقش مؤثری در گریز فرزندانمان از موسیقی ملی دارد.

مشخصات

  • شابک:

    9786000316679

  • قطع:

    رحلی

  • تعداد صفحه:

    144

  • نویسنده:

    سعید نیاکوثری،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد