قطار مهاراجه

خاطرات هندوستان در سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ شمسی
کتاب قطار مهاراجه مجموعه خاطرات علیرضا قزوه است که مربوط به اقامت 5 ساله او در هند و سفر به شهرهای مختلف و خاطرات شیرینی است که از برخورد با آدم‌ها داشته است. قطار مهاراجه درون مایه طنز دارد و توسط نش..ادامه
  • قیمت: 37,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب قطار مهاراجه مجموعه خاطرات علیرضا قزوه است که مربوط به اقامت 5 ساله او در هند و سفر به شهرهای مختلف و خاطرات شیرینی است که از برخورد با آدم‌ها داشته است. قطار مهاراجه درون مایه طنز دارد و توسط نشر سوره مهر چاپ شده است.

بریده‌ای از کتاب قطار مهاراجه

در هند، خیلی چیزها برعکس است. در ایران که باشی، می‌توانی بگویی: «ما را چه به هواپیما؟! ما باید سوار همان قطار شویم.» اما در هند قطاری وجود دارد به نام «قطار مهاراجه»، که مال ازمابهتران است. قطار مهاراجه همان قطاری است که من هرگز نتوانستم سوارش شوم. آن‌قدر گران بود که به قول معروف به گروه خونی ما نمی‌خورد. ما باید می‌رفتیم سوار همان هواپیماهای هند می‌شدیم که قیمتش گاهی یک‌دهم این قطار هم نبود در هواپیماهای هند تا دلت بخواهد وسایل می‌فروشند؛ انگار علاوه بر هواپیما، با یک فروشگاه سیار مواجه هستی. برگه‌هایی به تو می‌دهند که می‌توانی مثلاً فلان گوشواره و دست‌بند و گلوبند و عینک و دوربین و گوشی همراه و کیف و کفش را با قیمت کمتری سفارش بدهی. حتی به گمانم می‌توانی خود هواپیما را هم بخری. داشتم از قطار مهاراجه می‌گفتم، ناگهان از ذهنم گذشت که من چند کتاب دارم که نامشان با «قطار» شروع می‌شود؛ قونیه در قطار، قطار اندیمشک... و اصلاً چه عیب دارد که نام سفرنامهٔ هندم را هم بگذارم همین «قطار مهاراجه».

مشخصات

  • شابک:

    9786000301378

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    189

  • سال انتشار شمسی:

    1394

  • نویسنده:

    علیرضا قزوه،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد