نقاشی کارتونی

کتاب «نقاشی کارتونی» از کریستوفر هارت با ترجمهٔ احمد کعبی فلاحیه در انتشارات سوره مهر چاپ شده است. این کتاب به شکلی ساده نقاشی کارتونی را به نوآموزان آموزش می‌دهد. كتاب نقاشی کارتونی تاكنون به يازده ز..ادامه
  • قیمت: 120,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب «نقاشی کارتونی» از کریستوفر هارت با ترجمهٔ احمد کعبی فلاحیه در انتشارات سوره مهر چاپ شده است. این کتاب به شکلی ساده نقاشی کارتونی را به نوآموزان آموزش می‌دهد. كتاب نقاشی کارتونی تاكنون به يازده زبان ترجمه شده است و در مدرسهٔ فيلم‌سازی كارتون وابسته به دانشگاه نيويورك تدريس می‌شود. هارت علاوه بر ترسيم كميك استريپ در مجلات فكاهی مَد و در كانال های تلويزيونی مشهور نظير كانال ديزنی، نظير ان بی سی، شو تايم و فاکس فاميلی نيز همكاری دارد.

سبك تدريس اين كتاب، بهره بردن از ساده‌ترين خطوط و با استفاده از آسان‌ترين روش است. ما با كمك گرفتن از مدل‌های هندسی همراه با خطوط راست و منحنی، درس‌ها را شروع می‌كنيم. نوآموزان خواهند ديد كه اين متد چقدر ساده و آسان است. شما پس از فراگيری دروس می‌توانيد كارتون های زيادی را طراحی كنيد و حتی آن‌ها را رنگ‌آميزی كنيد. شيوه های رنگ‌آميزی نيز در قسمت‌های ديگر كتاب، آموزش داده شده است. شما با طراحی و رنگ‌آميزی شخصيت‌های خيالی خود، احساس خيلی خوبی خواهيد يافت و با اين كار به ادامهٔ آموزش، علاقهٔ بيشتری نشان خواهيد داد. نوآموزان از اين پس خواهند توانست، تمام روياهای خود را روی كاغذ بياورند.

عنوان فصل‌های کتاب به این شکل است:

جمجمه های کارتونی را چگونه رسم کنيم؟

طراحی بدن

خطوط حرکتی

ده اشتباه رایج در ترسيم کارتون و شيوه های اجتناب از آنها

طراحی کارتونی جانوران

جادوی انيميشن

رسم ساده پرسپکتيو

ترسيم شخصيت های کارتونی واقع گرا

طراحی شخصيت های کارتونی اغراق آميز

سؤال های رایج در زمينه هنر کارتون

بریده‌ای از کتاب نقاشی کارتونی

هرچيز در كارتون، كش می‌آيد. همهٔ اعضای بدن انسان از جمله سر شامل همين قاعده است. بنابراين اجازه دهيد از يك كره ساده (بدون تغيير فرم) شروع كنيم. بسته به شكل و شمايل جمجمه (بيضی، دايره يا حتی ذوزنقه) می‌توانيم از شكل انسان يا حيوان، يك تصوير پيش فرض داشته باشيم. با كشش طولی، يك چهرهٔ دراز خواهيم داشت. و بالعكس با فشردن آن، می‌توانيم يك چهرهٔ پهن داشته باشيم. برای سهولت آموزش می‌توانيد بر روی يك تكه از بادكنك پاره شده تصوير يك دايره را بكشيد. سپس با انگشتان دست آن را به هر سو بكشيد، خواهيد ديد كه تصور اين امر برايتان بسيار ساده خواهد شد. در چهره‌هايی كه شبيه قنديل، هرم يا ذوزنقه‌اند، با انقباض يا انبساط تدريجی می‌توانيم يك پيش فرض از تك‌تك آن‌ها داشته باشيم.

مشخصات

  • شابک:

    9780345066817

  • قطع:

    رحلی

  • تعداد صفحه:

    152

  • سال انتشار شمسی:

    1397

  • نویسنده:

    کریستوفر هارت،

  • مترجم:

    احمد کعبی ‌فلاحیه،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد