رساله کنتر پوآن

کتاب «رساله کنترپوان» نوشته لوییجی کروبینی آهنگساز قرن هجدهم ایتالیا، که با ترجمه محسن الهامیان منتشر شده است، یکی از منابع و مأخذی است است که در جهت رفع نیاز داشنجویان و علاقه مندان موسیقی به منابع م..ادامه
  • قیمت: 98,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب «رساله کنترپوان» نوشته لوییجی کروبینی آهنگساز قرن هجدهم ایتالیا، که با ترجمه محسن الهامیان منتشر شده است، یکی از منابع و مأخذی است است که در جهت رفع نیاز داشنجویان و علاقه مندان موسیقی به منابع معتبر موسیقی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. شهرت کتاب «رساله کنترپوان» لوییجی کروبینی در بین موسیقی […]

کتاب «رساله کنترپوان» نوشته لوییجی کروبینی آهنگساز قرن هجدهم ایتالیا، که با ترجمه محسن الهامیان منتشر شده است، یکی از منابع و مأخذی است است که در جهت رفع نیاز داشنجویان و علاقه مندان موسیقی به منابع معتبر موسیقی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. شهرت کتاب «رساله کنترپوان» لوییجی کروبینی در بین موسیقی دانان جهان و همچنین سابقه درخشان و طولانی محسن الهامیان در زمینه ترجمه و تالیف کتاب های تخصصی و دانشگاهی موسیقی، باعث شده است این کتاب جایگاه ویژه ای در بازار کتاب های موسیقی پیدا کند.

در ابتدای کتاب، توضیحات جامعی در مورد زندگی لوییجی کروبینی و آثار به جا مانده از او رائه شده است.
کتاب در شش فصل تالیف شده است و از آن جا که مخاطب آن، آهنگ سازان و دانشجویانی هستند که با تئوری موسیقی و اصول اولیه آهنگ سازی آشنا هستند، نویسنده بدون هرگونه توضیح اضافی وارد مبحث کنترپوان می شود.
در فصل اول، مقدمه ای درباره کنترپوان و نقش ویژه آن در آهنگ سازی ذکر شده است و در فصل های بعدی، کنترپوان دوصدایی، سه صدایی و چهارصدایی آموزش داده می شود. در این کتاب همچنین، اصول و تکنیک های تقلید (ایمیتاسیون) و کنترپوان معکوس نیز مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و مثال های متعدد به کار رفته در کتاب، نقش موثری در آموزش عملی خوانندگان ایفا می کنند.

لازم به ذکر است، به دلیل واضح نبودن تصویر نت ها در کتاب اصلی، محسن الهامیان کلیه نت ها را مجدداً بازیابی کرده است. محسن الهامیان که همواره به آموزش کلیه اصول و قواعد موسیقی و کاربرد آن ها در آهنگ سازی معتقد بوده است، ترجمه ای دقیق از کتاب لوییجی کروبینی ارائه داده است. قطعاً همت والای محسن الهامیان در زمینه ترجمه و تالیف کتاب های تخصصی موسیقی، نام او را برای همیشه در تاریخ موسیقی ایران ماندگار خواهد کرد.

مشخصات

  • شابک:

    9790901451452

  • قطع:

    وزیری

  • تعداد صفحه:

    248

  • سال انتشار شمسی:

    1397

  • نویسنده:

    لوئیجی کروبینی،

  • مترجم:

    محسن الهامیان،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد