ارتباط ایرانی

«مهرداد» به اجبار برای ادامه تحصیل به آمریکا می‌رود و آنجا با دختری ازدواج می‌کند. بازگشتش به ایران و معرفی «رندی» به خانواده‌ دردسرهایی به همراه دارد که دستمایه این داستان است. علی موذنی «ارتباط ایر..ادامه
  • قیمت: 33,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

«مهرداد» به اجبار برای ادامه تحصیل به آمریکا می‌رود و آنجا با دختری ازدواج می‌کند. بازگشتش به ایران و معرفی «رندی» به خانواده‌ دردسرهایی به همراه دارد که دستمایه این داستان است. علی موذنی «ارتباط ایرانی» را با درون‌مایه روابط اجتماعی نوشته است. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که دو فرهنگ متقابل ایرانی […]

«مهرداد» به اجبار برای ادامه تحصیل به آمریکا می‌رود و آنجا با دختری ازدواج می‌کند. بازگشتش به ایران و معرفی «رندی» به خانواده‌ دردسرهایی به همراه دارد که دستمایه این داستان است.

علی موذنی «ارتباط ایرانی» را با درون‌مایه روابط اجتماعی نوشته است. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که دو فرهنگ متقابل ایرانی و آمریکایی را در قالب ازدواج دو جوان از دو سنت فرهنگی متفاوت به تصویر می‌کشد و در کنار این ماجرا لایه‌های سیاسی داستان هم خودنمایی می‌کنند.

بریده‌ای از کتاب ارتباط ایرانی

پدر پوزخند زد. گفت: «من خودم هم نگرانم، مادرت که جای خود دارد.» مادر دنبالۀ حرف را گرفت. دلم برایش تنگ شده. به همین زودی؟ گفت: «تو مثلاً خبرنگاری. نمی‌شنوی هر روز چند ایرانی به ضرب گلوله کشته می‌شوند؟ و اتفاقاً مهرداد چون ایرانی است، در امان نیست، چه رسد به تو!» گفتم: «چرا متوجه نیستید؟ من چون امریکائی‌ام، آن هم یک امریکائی که خبرنگار هم هست، آن هم خبرنگار یکی از معتبرترین خبرگزاری‌های امریکا، از نظر رژیم ایران درامانم.» مادر گفت: «از دست مردم ایران چی؟ از دست آن‌ها هم در امانی؟ خبر از جو ضدامریکایی نداری؟ نشنیده‌ای در همین مدت کوتاه چند امریکایی را کشته‌اند؟» پدر دستش را دراز کرد. دستش را گرفتم. گفت: «رندی، ما فقط تو را داریم. پیش ما بمان. از مهرداد جدا شو. خودم ترتیبش را می‌دهم...» ـ پدر! ـ این عجیب است که پدری از دخترش بخواهد او را ترک نکند؟ ـ اخباری که از کشورش می‌رسد، آن‌قدر هیجان‌انگیز است که نمی‌توانم از آن بگذرم.

مشخصات

  • شابک:

    9786001752513

  • تعداد صفحه:

    140

  • سال انتشار شمسی:

    1390

  • نویسنده:

    علی موذنی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد