مجموعه آثار نقاشی‌های علی‌محمد شیخی

علی محمد شیخی نقاش معاصر ایرانی سال‌های زیادی است که در حوزه نقاشی فعالیت می‌کند. بیشتر کارهای او مربوط به روزهای جنگ است و قسمت مهمی از آنها با المان‌ها و نقش مایه‌هایی از نمادهای مربوط به عاشورا و ی..ادامه
  • قیمت: 25,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

علی محمد شیخی نقاش معاصر ایرانی سال‌های زیادی است که در حوزه نقاشی فعالیت می‌کند. بیشتر کارهای او مربوط به روزهای جنگ است و قسمت مهمی از آنها با المان‌ها و نقش مایه‌هایی از نمادهای مربوط به عاشورا و یا خطوط نشان‌گر نام ائمه تزیین شده است . علی‌محمد شیخی از جمله نقاشانی است كه […]

علی محمد شیخی نقاش معاصر ایرانی سال‌های زیادی است که در حوزه نقاشی فعالیت می‌کند. بیشتر کارهای او مربوط به روزهای جنگ است و قسمت مهمی از آنها با المان‌ها و نقش مایه‌هایی از نمادهای مربوط به عاشورا و یا خطوط نشان‌گر نام ائمه تزیین شده است .

علی‌محمد شیخی از جمله نقاشانی است كه دل در گرو اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارد و آثارش پیرامون موضوعاتی این چنین ظهور و بروز می یابد. بهتر است در یك كلام بگوییم با نقاشی هایش مرثیه سرایی می كند. شیخی با تكیه بر سنت‌های گذشته در نقاشی مذهبی و حماسی ایران و نقاشی معاصر جهان سعی بر این دارد تا با تلفیق نگرش‌های متفاوت به شیوه‌ای شخصی دست یابد. اما باید دید كه در این راه توفیقی حاصل شده یا خیر، تقسیم بندی دوره‌ای آثار شیخی كاری است دشوار. پس از پیروزی انقلاب اسلامی او همانند دیگر هنرمندان انقلاب، سعی دارد با خلق آثار نقاشی در كنار مردم با این حركت توفنده همراهی كند. گرچه تفاوت‌های بسیاری به لحاظ توانایی تكنیكی و دید زیبایی شناسانه با دیگران دارد. دوره اول آثار شیخی متعلق به دوران انقلاب و جنگ تحمیلی است و با موضوعاتی از این دست به ساخت تركیبی نقاش خیالی نگاری و نقاشی معاصر می پردازد.

شیخی بیش از آنكه به ساختار فنی و تكنیكی كار توجه داشته باشد، سعی دارد تا فضای ایرانی ـ اسلامی را با به كارگیری كولاژگونه عناصر بصری موضوع را با زبانی روایی عینیت بخشد. گرچه هماهنگ كردن دیدهای متفاوت و متضاد ساختاری كاری است بس دشوار. ولی آثار علی شیخی در دوره اول فارغ از دغدغه های ساختاری شكل می گیرد و مهم‌ترین مسئله‌ای كه در آثار این هنرمند نقاش به عینه خود را به بیننده تحمیل می‌كند. صداقت ـ شخصیت ـ باور دینی و مهربانی او با عالم خیال و واقعیت است. این وجه تمایز علی شیخی باعث می‌شود تا بیننده به راحتی با آثار او ارتباط برقرار كند.

شیخی تماشاگر خود را به دنبال خود می‌كشاند و به منظرهای گوناگون و زوایای پنهان اندیشه‌هایش رهنمون می‌كند و پس از تماشای آثار او اینگونه احساس می‌شود كه سفری طولانی در عالم خیالی نگاری طی شده است.

دوره دوم آثار این هنرمند متأثر از نقاشی‌های به شدت انتزاعی است و بعضا از هنرمندان پیشکسوت خود بهره‌هایی برده است. در این دوره كارهای شیخی خود را نمایان می‌كند. شیخی پس از مرور كردن این تأثیرات به جایگاه واقعی خویش نزدیك‌تر می شود. پرسشگری علی محمد شیخی از هنرمندان پیرامون خود نسبت به آثار باعث شده تا نظرات دیگران را در بهبود بخشیدن ساختار تابلوهایش به كار بندد و همین امر از مستقل شدن او در نقاش كاسته است.

مشخصات

  • شابک:

    9789645069993

  • قطع:

    رحلی

  • تعداد صفحه:

    64

  • نویسنده:

    علی محمد شیخی،

پدیدآورندگان

  • علی محمد شیخی

    نویسنده یا مولف کتاب مجموعه آثار نقاشی‌های علی‌محمد شیخی

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد