شطرنج با ماشین قیامت

کتاب شطرنج با ماشین قیامت اثر حبیب احمدزاده ‌رمان شطرنج با ماشین قیامت یک اثر فلسفی اجتماعی درباره‏ی سه روز از زندگی یک بسیجی هفده ساله در شهری است که توسط عراقیها محاصره شده است. او دیدهبان توپخان..ادامه
  • قیمت: 165,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب شطرنج با ماشین قیامت اثر حبیب احمدزاده

‌رمان شطرنج با ماشین قیامت یک اثر فلسفی اجتماعی درباره‏ی سه روز از زندگی یک بسیجی هفده ساله در شهری است که توسط عراقیها محاصره شده است. او دیدهبان توپخانه است اما به رغم میل باطنیاش مسئولیت وانت غذا به او محول میشود و او باید علاوه بر غذا رسانی به رزمندگان، به سه نفر از آدمهای عجیب و غریبی که شهر را ترک نکردهاند هم غذا بدهد. عراقیها به سیستم رادار پیشرفته‏ی عربی مجهز شدهاند و او به دنبال آن میگردد. این سیستم رادار همان ماشین قیامتی است که نویسنده برای یافتن آن با استناد به سه قسمت از کتاب مقدس قرآن، انجیل و تورات، فلسفه‏ی آفرینش انسان و زندگیاش در آخرت را از دیدگاه یک بسیجی نوجوان، روسپی زمان شاه و مهندس بازنشسته‏ی پالایشگاه آبادان که ترکیبی از گناه و بیگناهی، سادگی و مکاری و تقدس و کفر هستند، بازخوانی میکند.

شطرنج با ماشین قیامت نگاه جدید و نوگرایانه به مقوله دفاع مقدس دارد و بیانگر این است که دفاع مقدس زمینه های رشد نسلی را به وجود آورده است.

پال اسپراکمن نایب رئیس مرکز مطالعات دانشگاهی خاورمیانه در دانشگاه راتجرز امریکا این رمان را به انگلیسی ترجمه کرده است. هم اکنون این رمان در رشته زبان و ادبیات فارسی برخی از دانشگاه‌های آمریکا تدریس میشود. گفتنی است این کتاب به زبان‏های عربی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مشخصات

  • شابک:

    9782345061557

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    360

  • سال انتشار شمسی:

    1401

  • نویسنده:

    حبیب احمدزاده،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد