ردیف بهتی پانی کی

کتاب ردیف بهتی پانی کی؛ عاشورا کی موضوع پرلکهی هوئی دوبیتیال ترجمه اشعار سید حبیب نظاری با نام «با ردیف آب» است که به دست احمد شهریار به زبان اردو ترجمه شده است و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. ..ادامه
  • قیمت: 38,000 تومان

    ناموجود

توضیحات و مشخصات

کتاب ردیف بهتی پانی کی؛ عاشورا کی موضوع پرلکهی هوئی دوبیتیال ترجمه اشعار سید حبیب نظاری با نام «با ردیف آب» است که به دست احمد شهریار به زبان اردو ترجمه شده است و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب دربردارنده دوبیتی‌هایی با محوریت واقعه عاشورا و حماسه کربلا است.

کتاب ردیف بهتی پانی کی؛ عاشورا کی موضوع پرلکهی هوئی دوبیتیال، ترجمه‌ای به زبان اردو، از مجموعه دوبیتیهای عاشورایی سید حبیب نظاری است که پیشتر با نام «با ردیف آب» منتشر شده است. ترجمه و ویرایش این کتاب زیر نظر مرکز ترجمه ی حوزه ی هنری انجام شده است.

زبان اُردو (اُردُو یا لشکری) یکی از زبان‌های شاخه هندوآریایی است که بیشتر در جنوب آسیا گفتگو می‌شود. در پاکستان اردو زبان ملی و رسمی است و در هند و برخی از ایالت‌های نیز به رسمیت شناخته شده است.

زبان اردو و فارسی از جمله نزدیک‌ترین زبان‌ها به یکدیگر به شمار می‌روند. اردو را به عنوان گونه معیار فارسی‌ شده زبان هندوستانی می‌شناسند. چراکه اردو و هندی دارای پایه واژگان مشترک هندوآریایی و همانندی‌های واجی و نحوی بسیار هستند. از همین رو است که در گفتار و محاوره برای یکدیگر قابل درک هستند.

زبان اردوی رسمی واژگان ادبی و فنی و برخی ساختارهای دستوری ساده را از فارسی می‌گیرد. علاوه بر این، بیش از نیمی از واژگان (به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم) و بخش عمده دستور زبان و الفبا و شعر خود را از زبان پارسی گرفته‌است.

مشخصات

  • نویسنده:

    سیدحبیب نظاری،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد