موسیقی عاشورا

«موسیقی عاشورا» عنوان کتابی از تورج زاهدی است که همزمان با ماه محرم سال 88 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در این کتاب نویسنده ضمن نگاه تاریخی به مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السل..ادامه
  • قیمت: 11,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

«موسیقی عاشورا» عنوان کتابی از تورج زاهدی است که همزمان با ماه محرم سال 88 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در این کتاب نویسنده ضمن نگاه تاریخی به مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام موسیقی عاشورایی را مورد بررسی قرار داده است. به اعتقاد زاهدی موسیقی مذهبی در ایران به چهار […]

«موسیقی عاشورا» عنوان کتابی از تورج زاهدی است که همزمان با ماه محرم سال 88 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در این کتاب نویسنده ضمن نگاه تاریخی به مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام موسیقی عاشورایی را مورد بررسی قرار داده است.

به اعتقاد زاهدی موسیقی مذهبی در ایران به چهار شاخه تقسیم می شود که عبارت اند از: روضه خوانی، نوحه خوانی، اذان و مناجات و تعزیه و شبیه خوانی. بر این اساس سه شاخه از چهار شاخه کلی موسیقی مذهبی به عاشورا و امام حسین علیه السلام مرتبط است.

زاهدی در این کتاب به نوحه خوان ها و روضه خوان های معروفی همچون سید محمود واعظی، لسان طالقانی، اعتماد شیرازی نام برده و از کار آن ها به عنوان شاخه ای از موسیقی مذهبی تعریف کرده است. زاهدی در این مسیر برای اعتبار گفته خود از سخن اساتیدی همچون روح الله خالقی و کتاب هایی همچون «سرگذشت موسیقی ایران» به عنوان شاهد و منبع بهره برده است.

تورج زاهدی در نگارش کتاب «موسیقی عاشورا» از منابعی همچون «گلبانگ محراب تا بانگ مضراب»، «چهره های موسیقی ایران»، «تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران»، «موسیقی تعزیه»، «تاریخ موسیقی نظامی ایران» استفاده کرده است.

مشخصات

  • شابک:

    9789645066695

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    136

  • سال انتشار شمسی:

    1388

  • نویسنده:

    تورج زاهدی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد