بررسی تفصیلی ماجرای آیت‌الله مصباح و دکتر شریعتی، جلد 8

کتاب بررسی تفصیلی ماجرای آیت الله مصباح و دکتر شریعتی نوشته وحید خضاب جلد هشتم از مجموعه «آنچه گذشت»، به بررسی موضوع انتقادات آیت الله مصباح به دکتر شریعتی و مواضع ایشان پرداخته است...ادامه

توضیحات و مشخصات

کتاب بررسی تفصیلی ماجرای آیت الله مصباح و دکتر شریعتی نوشته وحید خضاب جلد هشتم از مجموعه «آنچه گذشت»، به بررسی موضوع انتقادات آیت الله مصباح به دکتر شریعتی و مواضع ایشان پرداخته است.

بریده‌ای از کتاب بررسی تفصیلی ماجرای آیت‌الله مصباح و دکتر شریعتی

دکتر شریعتی کسی است که اگر فقط یک سخنرانی بی‌اغراق فقط یک سخنرانی او را گوش داده باشی نمی‌توانی انگشت عجب از این همه توانایی فوق نابغگی او در سخنوری به دندان حیرت نگیری. این خود به تنهایی کافی بود تا عده زیادی، اصلاً به عمق کلام آن مرحوم دقت کافی نکنند. عده‌ای هم که دقت می‌کردند چند دسته می‌شدند: بعضی فقط ایرادهای جزئی را می‌دیدند، مثلاً ‌اینکه ایشان چرا ریشش را می‌تراشد یا اینکه چرا فلان مطلب را از فلان کتاب که مورد پذیرش ما نیست نقل می‌کند. عده‌ای دیگر ایرادهای بزرگ‌تری در او می‌دیدند ولی می‌گفتند «گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنکه هست گیرند؛ کیست که اشکال نداشته باشد؟ او در حال رشد است، به جای پرخاش، ایراداتش را تذکر دهید، خواهد پذیرفت». و دسته آخری هم بودند که بسیار، غریب بودند. غربتی باور نکردنی. این‌ها می‌گفتند «ایراد حرف‌های دکتر جزئی نیست. او یک مشی فکری تحویل خواننده و شنونده می‌دهد که آن مشی کلی رو به ضدیت با اسلام دارد ولو اینکه خودش از اسلام می‌گوید و به اسلام جداً معتقد است. می‌گفتند دکتر فاتحه تفقه در دین را در عمق نوشته‌هایش می‌خواند، تفسیر به رأی را با پوشش نوشته‌های شگفت‌انگیر ادبی می‌پوشاند و از این قبیل، بعضی حرف‌هایش انحرافی است و بعضی مقدمه انحراف.»

مشخصات

  • شابک:

    9786000303617

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    90

  • نویسنده:

    وحید خضاب،

پدیدآورندگان

  • وحید خضاب

    نویسنده یا مولف کتاب بررسی تفصیلی ماجرای آیت‌الله مصباح و دکتر شریعتی

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد