باران شبانه، جلد 1

گزیده شعرهای بهمن صالحی
کتاب باران شبانه؛ جلد اول از مجموعه‌ی دوجلدی اشعار زیبا، لطیف و پرمعنی بهمن صالحی است. اشعار کتاب باران شبانه؛ جلد اول در قالب‌های شعر نیمایی، شعر آزاد و غزلواره سروده شده‌اند...ادامه

توضیحات و مشخصات

کتاب باران شبانه؛ جلد اول از مجموعه‌ی دوجلدی اشعار زیبا، لطیف و پرمعنی بهمن صالحی است. اشعار کتاب باران شبانه؛ جلد اول در قالب‌های شعر نیمایی، شعر آزاد و غزلواره سروده شده‌اند.

در ادبیات ایران، شعر همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته است. ایران شاعران بزرگی را در خود پرورش داده که اشعار زیبا و جاودانی سروده‌اند. شعرهایی که در تمام دنیا شناخته شده هستند و همه‌ی مردم از خواندنشان لذت می‌برند. اشعاری که دارای مفاهیم عمیقی هستند که هرگز غبار کهنگی روی آن‌ها نمی‌نشیند. شعر با روزگار ما جلو آمد و پیشرفت کرد و از قالب‌های خاص و سنتی هم جدا شد. امروزه شاعرانی داریم که اشعار زیبایی در قالب‌های مختلف از جمله شعر نیمایی می‌سرایند. یکی از این شاعران بهمن صالحی است که نزدیک به شصت‌سال از زندگی‌اش را با شعر گذارنده است.

کتاب باران شبانه؛ جلد اول مجموعه‌ای گزینش‌شده از اشعار زیبای بهمن صالحی است. او این اشعار را از مجموعه‌‌های افق سیاه‌تر، باد سرد شمال، کسوف طولانی، بانوی آب و چند دفتر دیگر از جمله دفتر اشعار چاپ نشده‌اش انتخاب کرده است.

بریده‌ای از کتاب باران شبانه

میان کوزه‌ای از قلب خویش آوردم و از برای درختان خانه‌های شما صدای جنگلی مرغ دردمندی را که بر بلندترین شاخهی سپیداران همیشه خواب بهاری دوباره می‌بیند زمن قبول کنید زمن قبول کنید ای توانگران سخی سلام بی‌طمع و گرم روستایی را که من به قصد تظلّم ز بی‌عدالهی تیشه‌ها نیامده ام و حرف من دیگر شکایت از غم شلاق‌های خونین نیست من آمدم که بگویم که در کناره‌ی مرداب‌های بی‌مهتاب فقط صدای وزغ‌ها نمیرسد در گوش و ارتفاع تفکر به قدر کلبه‌ی خاموش مرد دهقان نیست.

مشخصات

  • نویسنده:

    بهمن صالحی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد