پری ستاره‌ها

مجموعه شعر
کتاب پری ستاره ها مجموعه اشعار آیینی و مذهبی سروده قادر طهماسبی متخلص به فرید است. این اشعار در قالب غزل و مثنوی سروده شده‌اند. کتاب پری ستاره ها مجموعه سه دفتر شعر از قادر طهماسبی (فرید) است. دفتر ا..ادامه
  • قیمت: 85,000 تومان
    + -

توضیحات و مشخصات

کتاب پری ستاره ها مجموعه اشعار آیینی و مذهبی سروده قادر طهماسبی متخلص به فرید است. این اشعار در قالب غزل و مثنوی سروده شده‌اند.

کتاب پری ستاره ها مجموعه سه دفتر شعر از قادر طهماسبی (فرید) است. دفتر اول به نام سیب و گل و ستاره، دفتر دوم با عنوان پری ستاره ها و دفتر سوم با نام عشق بی غروب. اشعار این کتاب درونمایه مذهبی و انقلابی دارند. در این کتاب هم اشعار آیینی و مذهبی به چشم می‌خورد که از عشق به دین سرشار است و هم اشعاری انقلابی که یادآور ایران در روزهای اوج انقلاب اسلامی است.

کتاب حاضر، مجموعه غزلهای قادر طهماسبی (فرید) شاعر معاصر است که در سه دفتر (سیب و گل و ستاره، پری ستاره ها و عشق بی غروب) گرد آمده است. غزلهای فرید که در این مجموعه گرد آمده اند جدای از دستاوردهای زبانی و دایرة فرهنگ مداری، عمق عاطفی آنهاست که نخستین کارگاه آفرینشگری ذهن خیال او به شمار می رود. در کارگاه خیال او رسانایی و تأثرگذاری را که برخاسته از روح زلال و بی پیرایه اوست می توان به زیبای تمام احساس کرد.
شعر فرید با همة سختیها و پختگیهای کار شاعر، واجد نوعی بازیگوشی گاه غریزی و فطری و گاه آگاهانه و عامدانه است که حتی گاه در نتیجه آفرینش متن، این (کودک فرزانگی) تا درک و احساس مخاطب نیز تسری می یابد. که در آن وقت، دیگر گفت وگو در میان آیینهای درویشی جایش خالی می ماند که از پاکی و یگانگی فرید و شعرهایش حکایت دارد.
در شعرهای فرید به وضوح می توان امتزاج سبکهای هندی، عراقی و خراسانی را به همراه بسیاری از دستاوردهای نیمایی و پس از آن یافت. این گونه ها را می توان با فخامت تمام و جدیت کمال در مثنویها و غزلهای وی مشاهده کرد.
شعرهای شاعر پر از ارادت قلبی و رشحات خوش رنگ رگهای عاطفی اوست. او از اهالی رؤیت است و از همین دیدارها و به تعبیر خودش پروازهاست که قصه حکایت می کند. این خیال بندی گرمای بزم شعرش را دو چندان کرده است. شعرهای وی خوش تراش و خوش نشین است. پری ستاره ها دریافت عرض نیاز و مفاهمه رب النوع فرحزاد زیبایی معنوی است که شاعر گویا در سرایش شعرش در کار برپایی نماز شکرانه شعر است. این دریافت و مفاهمه با رب النوع فرحزاد، شعرهای او را امتیاز و مانایی بخشیده است.

مشخصات

  • شابک:

    9789645061679

  • قطع:

    رقعی

  • تعداد صفحه:

    273

  • سال انتشار شمسی:

    1385

  • نویسنده:

    قادر طهماسبی،

پدیدآورندگان

ثبت نظر و نظرات

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد