کنش جمعی آنلاین در رسانههای اجتماعی
ONLINE collective action in social mediaنظریه ها، مفاهیم و موردکاوی- قیمت: 125,000 تومان
در دستهبندیرسانه
توضیحات و مشخصات
در این کتاب تلاش شده تا با گردآوری مقالههای مناسب و معتبر تصویری کلی و جامع از حوزه مطالعاتی کنشهای جمعی آنلاین ترسیم شود. این کتاب در دو بخش کلی با هشت زیرفصل تدوین و تنظیم شده است.
بخش اول عهدهدار تبیین و تنقیح مفاهیم و چارچوبهای بنیادینی است که برای فهم کنشهای جمعی آنلاین لازم است. بخش دوم نیز با ارائه موردکاویهای متنوع سعی در انضمامیکردن این مفاهیم و چارچوبها دارد. در ادامه منطق حاکم بر گزینش و چیدمان فصلها به همراه خلاصهای از آنها ارائه میشود.
بریدهای از کتاب کنش جمعی آنلاین در رسانههای اجتماعی
مسئله اصلی کتاب حاضر یکی از پدیدههای عمدهای است که از اجتماعی بودگی آدمیان ناشی میشود: مسئله کنشهای جمعی کنش جمعی عبارت است از هر نوع فعالیتی که شهروندان انجام میدهند تا در تولید کالاهای عمومی مشارکت کنند. از مصادیق این کنشهای جمعی میتوان به اغلب کنشهای سیاسی بهویژه رأیدادن امضای یک بیانیه شرکت در راهپیماییها و تظاهرات و نیز حمایتکردن یا نکردن از یک اتفاق یا رفتار اشاره کرد. در این کتاب مسئله کنشهای جمعی در سطح کلان بررسی شده است. اما در این میان یک مؤلفه اساسی در تحلیل کنشهای جمعی وجود دارد فناوری چنان مؤلفه تأثیرگذاری است که امروزه ما را با سنخ جدیدی از کنش جمعی مواجه کرده کنش جمعی آنلاین مشخصاً فناوریهای ارتباطات و اطلاعات (فاوا) از طریق ارائه پلتفرمهای شبکههای اجتماعی در دو دهه اخیر تأثیری بنیادین بر کنشهای جمعی انواعواقسام این کنشها و نحوه شکلگیری آنها گذاشتهاند.
مشخصات
-
نویسنده:
ابوطالب صفدری شربیانی،
-
طراح جلد:
صادق جمالی،
-
مترجم:
ابوطالب صفدری شربیانی،
-
شابک:
9786000348786
-
قطع:
وزیری
-
تعداد صفحه:
306
-
سال انتشار شمسی:
1401
-
نوبت چاپ:
1
-
جلد کتاب:
شومیز
پدیدآورندگان
-
نویسنده یا مولف کتاب کنش جمعی آنلاین در رسانههای اجتماعی
-
طراح جلد کتاب کنش جمعی آنلاین در رسانههای اجتماعی
-
مترجم کتاب کنش جمعی آنلاین در رسانههای اجتماعی
برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.