مجموعه داستان «نیمه روشن ما» منتشر شد

19 تیر 1403

کتاب «نیمه روشن ما» با گردآوری خسرو عباسی خودلان در انتشارات سوره‌مهر منتشر شد.

مجموعه داستان «نیمه روشن ما» به همت خسرو عباسی خودلان شامل ۱۳ داستان از نویسندگان استان البرز، استان تهران و همدان با موضوعاتی مختلف در اقلیم‌های مختلف به چاپ رسید. داستان‌های کتاب با محوریت مولفه‌های بومی و ایرانی انتخاب شده‌اند و به آیین‌ها، رسوم و زیست‌بوم‌های ایرانیان پرداخته‌اند. بیشتر داستان‌های کتاب در جشنواره‌های معتبر برگزیده و برای رده سنی بزرگسال در نظر گرفته شده‌اند.

 

13 داستان «نیمه روشن ما» شامل؛ وقتی مهتاب بر گوراب‌ها می‌تابد (خسرو عباسی خودلان)، نوبت اسماعیل ( مرتضی فرجی)، زاینده‌رود دختر ندارد(سمیه سیدیان)، حریم ( ندا رسولی)، چقد خنده می‌آید بهت! ( سالومه‌سادات شریفی)، هلال کوچک ماه (مریم میرزایی بسطامی)، آشوب (شیدا محبی)، باد زار، زار می‌کند مرا ( سپیده نازیار)، حبانه‌های آتش (بهناز غره‌داغی)، پل (الهام امیری)، خدا وسیله‌ش رو می‌رسونه (لیلا بهرامی)، اسکنان (نصرالله کوه‌فر) و دستجرده علیا ( ژاله معینی) می‌شود.

 

عباسی خودلان درباره نحوه نگارش و انتشار کتاب می‌گوید؛ «از سال‌ها پیش در حوزه هنری استان البرز و دیگر مراکز، جلسات نقد و بررسی کتاب داستان برگزار میکردیم. در این جلسات، نویسندگان داستان‌های خود را می‌خواندند و تلاش می‌کردیم داستان‌هایی بنویسیم که هر خواننده از هر جای ایران با خواندن متوجه آن شود و به زیست بوم و فضاهای قومی و اقلیمی بپردازد. بر همین اساس فراخوانی منتشر شد و با دریافت آثار، داستان‌هایی که قوی‌تر بودند و ویژگی‌های یک اثری بومی داشتند، انتخاب شدند که نهایتا در قالب یک مجموعه داستان به چاپ رسید.»

 

«نیمه روشن ما» با شمارگان 500 نسخه، در 216 صفحه و با قیمت 195 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

ثبت نظر و نظرات

اولین نفری باش که نظرش منتشر میشه

مطالب مرتبط

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد