سوره مهر از اقتباس استقبال می‌کند

2 خرداد 1402

سعید چگینی، مدیر اداره ارتباطات و رسانه انتشارات سوره مهر گفت: با آغوش باز از کسانی که می‌خواهند کار سینمایی انجام دهند دعوت می‌کنیم که برای اقتباس از کتاب‌ها با ما همکاری داشته باشند. تاکنون از کتاب‎‌های «عصرهای کریسکان» و «اعتراف کاتب اعظم» اقتباس شده است.

سعید چگینی، مدیر اداره ارتباطات و رسانه انتشارات سوره مهر درباره حق اقتباس گفت: بستگی به قراردادهایی دارد که بین دو طرف انجام می‌شود و برای اقتباس از روی کتاب باید از ناشر و نویسنده اجازه گرفته شود. اگر امتیاز کتاب را بخرند و در قرارداد حق اقتباس و موارد دیگر ذکر شود، مشکلی برای اقتباس پیش نمی‌‌آید.

وی گفت: سوره مهر با آغوش باز از کسانی که می‌خواهند کار سینمایی انجام دهند دعوت می‌کند که برای اقتباس از کتاب‌ها با ما همکاری داشته باشند. نویسنده‌ای که فیلم‌نامه را می‌نویسد هزینه قابل‌توجهی را دریافت می‌کند و اگر قرار باشد اقتباسی انجام شود باید این متن به فیلم‌نامه تبدیل شود و ممکن است برای کمک به روند فیلم، اقتباس نعل‌به‌نعل انجام نشود و شخصیت‌‌ها یا مواردی اضافه و کم شود که جلوه داستانی بیشتری پیدا کند.

مدیر رسانه انتشارات سوره مهر تصریح کرد: به‌دلیل هزینه بالای این اتفاق تهیه‌کنندگان و کارگردانان ما معمولاً رغبتی ندارند و دنبال سوژه‌هایی می‌روند که معمولاً سطحی ولی پرفروش هستند و عمدتاً در صد سال آینده کشور به‌عنوان فیلم شاخص از آن‌ها یاد نخواهد شد و فقط برای گیشه ساخته شده است. چه اقتباس از روی کتاب به فیلم باشد و چه بالعکس، این اتفاق به ماندگاری هر دو کمک خواهد کرد و رابطه همیشگی سینما و کتاب برقرار خواهد شد.

در حال حاضر چیزی که به خاطر دارم، بعد از کتاب «عصرهای کریسکان» که به فیلم تبدیل شده است، تله‌فیلم «کاتب اعظم» هم اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته‌شده»، نوشته آقای ساسان ناطق است و همچنین کتاب «ماتی خان» از عبدالرحمان اونق هم قرار است سریال شود.

ثبت نظر و نظرات

اولین نفری باش که نظرش منتشر میشه

مطالب مرتبط

ورود / ثبت‌نام
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد