جلد ویترین اصلی کتاب است
2 خرداد 1402
سمانهسادات حسینی مدیر انتشارات مهرک گفت: ما در نمایشگاه مجموعهای را به نمایش گذاشتهایم به نام سرگذشت استعمار که یک مجموعه سهجلدی و یک مجموعه پانزدهجلدی را داراست. بسیاری از افراد این کتابها را خریداری کردهاند. ولی در بین این افراد فقط دو نوجوان را دیدم که فقط برای طراحی زیبای جلد، کتاب را خریداری کردند.
سمانهسادات حسینی مدیر نشر مهرک در مورد تأثیر طراحی جلد بر روی میل خرید مخاطب تصریح کرد: جلد کتاب، ویترینی است برای اینکه کتاب دست گرفته شود. بعد از دستگرفتن کتاب دیگر کارایی جلد به پایان میرسد. در آن زمان است که متن و نوشته داخل کتاب کار را پیش خواهد برد و این را تعیین میکند که کتاب به صندوق برسد یا خیر. اگر کتابها جلد درستی داشته باشند و بتوانند مخاطب را بهخوبی صدا کنند مؤثر است؛ ولی اینکه بگوییم تمام کار با جلد کتاب است جمله درستی نیست. طرح جلد بد و خراب باعث آسیب میشود ولی طرح جلد خوب بهمعنای موفقیت یک کتاب نیست. هستند افرادی که برای یونیفرم خاص و طرح جلد بسیار زیبا کتابی را خریداری کنند اما درصد بسیار پایینی هستند.
وی ادامه داد: ما در نمایشگاه مجموعهای را به نمایش گذاشتهایم به نام سرگذشت استعمار که یک مجموعه سهجلدی و یک مجموعه پانزدهجلدی را داراست. بسیاری از افراد این کتابها را خریداری کردهاند ولی در بین این افراد فقط دو نوجوان را دیدم که فقط برای طراحی زیبای جلد، کتاب را خریداری کردند.
حسینی درباره برگزاری نشستهای انتقال تجربه در طول سال گفت: اگر در طول سال نشستهایی برگزار شود که ناشران با یکدیگر، تصویرگران با یکدیگر و… ملاقات کنند و نظرات خود را بازگو کنند به یک پایه و معیار اساسی برای چاپ کتاب دست پیدا میکنیم.
مدیر نشر مهرک تصریح کرد: ما همیشه بهدنبال دریافت بازخورد درباره تولیدات خود هستیم. بازخوردهایی از سمت نویسنده، تصویرگر و خود مخاطب که در کتابآرا این بازخوردها به دست ما رسید. ما تولیدات خود را به نویسندگان سفارش میدهیم و یا نوشتههایی به دست ما میرسد که برای کیفیتسنجی به دست گروه مشخصی ارسال میشود. یعنی شعرها برای شاعران ما و رمانهای ارسالی برای نویسندگان ما ارسال میشوند و ارزیابی میشوند. اینگونه نیست که تمامی متنها بهدست یک فرد اعتبارسنجی شوند. پس از اعتبارسنجی متن وارد مرحله قرارداد میشود و به مدیر هنری تحویل داده میشود. سپس مدیر هنری با گرافیست و تصویرگر کار را پیش میبرد. در نهایت پس از تکمیل کار، ماکت نهایی با یونیفورم و هویت بصری معین برای نویسنده ارسال میشود و با تأیید نویسنده، وارد مرحله چاپ میشویم.
وی درباره نحوه ارسال نوشتهها و برگزاری فراخوانها بیان کرد: هرگاه نویسنده به این درک رسید که نوشته او قابلیت انتشار دارد و از قصه به یک داستان منسجم تبدیل شده میتواند به ما مراجعه کند. در مورد فراخوان، که بخواهیم بگوییم پیرامون یک موضوع برای ما نوشتههای خود را ارسال کنید، این کار را تا به حال انجام ندادهایم و در آینده نزدیک هم انجام نخواهیم داد و در برنامههای فعلی ما نیست.
برچسب ها:
آخرین مطالب
-
«پایی در غزه»؛ شرح نسبت ایرانیها با غزه
27 آبان 1403
-
پیشنهادات شنیدنی «سماوا» در هفته کتاب/ 30 درصد تخفیف در انتظار کتابدوستان
26 آبان 1403
-
در نشست «نقطه عطف» مطرح شد؛ مدیر هنری نشر سورهمهر: به دلیل تنوع مخاطبان از شیوههای مختلف طراحی جلد استفاده میکنیم
23 آبان 1403
-
در جشن انتشار کتاب «یادداشتهای بیتاریخ» مطرح شد؛ نادر ابراهیمی گفت ادای جلال آل احمد را درآوردی!
21 آبان 1403
-
طرح جلد کتابهای سورهمهر بررسی میشوند
21 آبان 1403
-
«بخش خاکستری»؛ روایتی از شهادت یک پرستار باردار دهه هفتادی
19 آبان 1403
-
«یادداشتهای بیتاریخ» منتشر شد
16 آبان 1403
-
گزارش تصویری نشست نقد و بررسی کتاب «عایده»
14 آبان 1403
-
در نشست نقد و بررسی «عایده» مطرح شد؛ رضوینیا: شهید در عالم خواب از نگارش کتابش خبر داده بود
14 آبان 1403
-
به مناسبت فرارسیدن روز 13 آبان؛ روایتی از «آن سوی دیوار» منتشر شد
12 آبان 1403
ثبت نظر و نظرات
مطالب مرتبط
-
داستانی از «مردهای کوچه عنایت» به قلم ناطق منتشر شد
26 شهریور 1403
-
گزارش تصویری بازخوانی کتاب «پاییز آمد»
21 آبان 1402
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.